نگاهی عمیق به فناوری های ضدعفونی در ماشین لباسشویی

دسته بندی :بلاگ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ادمین 146
نگاهی عمیق به فناوری های ضدعفونی در ماشین لباسشویی

نگاهی عمیق به فناوری های ضدعفونی در ماشین لباسشویی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، یکی از فناوری‌های جالب و پیشرفته در هنگام ساخت ماشین‌های لباسشویی، استفاده از فناوری ضدعفونی کنندگی آن‌ها است. این قابلیت یک امتیاز بزرگ برای یک دستگاه شوینده لباس است، زیرا بطور معمول لباس‌ها بیشتر از هرچیز دیگری در معرض آلودگی قرار می‌گیرند و لازم است که حتماً مورد شستشوی کافی و ضدعفونی کنندگی قوی قرار گیرند. فناوری نانو سیلور یکی از فناوری‌های پیشرفته و مورد توجه است. شما با خواندن این مقاله با قابلیت‌های آن آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

نانو سیلور چیست و چگونه عمل می‌کند؟

نام دیگر نانو سیلور، نانو ذرات نقره است. نانو ذرات نقره تقریباً ابعادی در حدود ۲۵ میلی‌متر داشته و مقدار بسیار کمی از این ذرات نانو، قابلیت این را دارند که سطح بسیار بزرگی را بپوشانند. همه ما می‌دانیم فلز نقره، یک فلز ارزشمند و مورد توجه همگان است که علاوه بر زیبایی ظاهری برای استفاده در زیورآلات، برای درمان برخی از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این خاصیت مربوط به خصلت ضدانگلی و ضد ویروسی آن است. بنابراین، ترکیبات نقره در برابر ویروس‌ها مقاوم بوده و بر روی سوخت‌وساز سلولی باکتری و میکروب‌ها اثر گذاشته و موجب توقف رشد آن‌ها می‌شود و همین امر موجب از بین رفتن آن‌ها می‌گردد.

به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های لوازم خانگی و به خصوص شرکت‌های تولید کننده ماشین لباسشویی از یون نقره برای ضدعفونی کنندگی و ضدانگلی آن استفاده می‌کنند و موفق عمل کرده‌اند. لباسشویی اسنوا، یکی از برندهای معروف و موفق در این حوزه است. بسیاری دیگر از برندهای معروف جهان از این فناوری به طور چشمگیر استفاده می‌کنند که می‌توانید در صورت علاقه به فهم، در گوگل جستجو کنید.

عملکرد فناوری نانو سیلور در ضدعفونی کنندگی

هنگام شستشوی لباس‌ها، یون‌های نقره موجب از بین بردن باکتری‌ها و قارچ‌ها در آب سرد می‌شود. همین فرایند باعث می‌شود که یک سپر امنیتی نامرئی ایجاد شود تا از البسه شما در مقابل بوهای بد و نامطبوع جلوگیری و محافظت کند. بنابراین، هرچه میکروب‌ها تکثیر شوند، لباس‌ها تحت تأثیر آن‌ها قرار نخواهند گرفت.

عرق واقعی بویی ندارد، اما جالب است بدانید وقتی با ساپروفیت‌ها که نوعی باکتری به شمار می‌رود و با گلیکوزید عرق ارتباط می‌گیرد، موجب تولید اسیدهای چربی می‌شود که بشدت بوی نامطبوعی از خود خارج می‌کنند. حال هدف یون‌های نقره چیست؟ در این میان یون‌های نقره ساپروفیت‌ها را از بین می‌برند و از رشد و تکثیر آن‌ها جلوگیری می‌کنند. با این مکانیسم ضد باکتری، یون‌های نقره که در حد نانو هستند به سیستم آنزیمی میکروب‌ها بسیار آسیب وارد کرده و همین امر موجب غیرفعال کردن آنزیم‌های تنفسی آن‌ها می‌شود و سرانجام موجب نابودی آن‌ها می‌گردد. نانو ذرات نقره به دلیل اینکه بسیار اندازه کوچکی دارند، کل سطح را پوشانده و اثر بیشتر و شدیدترین روی میکروب‌ها برجای می‌گذارند. در نتیجه با پوشیدن لباس‌هایی که مراحل گفته شده را گذرانده‌اند، دیگر بوی عرق نخواهید داد. زیرا لباس‌های شما سپر محافظتی را از سر گذرانده‌اند و مقاوم شده‌اند. با خرید ماشین لباسشویی ال جی، می‌توانید چنین تجربه خوبی به لباس‌های خود بدهید؛ زیرا این ماشین لباسشویی‌ها برخوردار از سیستم و فناوری‌های پیشرفته ضدعفونی کنندگی لباس‌ها هستند که یکی از این فناوری‌ها نانو سیلور است.

نگاهی عمیق به فناوری های ضدعفونی در ماشین لباسشویی

کاربرد فناوری نانو در صنعت لوازم خانگی

تحقیقات زیادی بر روی این فناوری انجام شده و خطرها، کارایی و تمام عوامل مهم، مورد بررسی قرار گرفته است. پس از بررسی‌های لازم مشخص شد که کابردی‌ترین ویژگی نانو سیلور مربوط به حوزه لوازم خانگی است؛ زیرا قابلیتی دارد که منجر می‌شود هنگام برخورد با پوست حساسیت و آلرژی ایجاد نگردد، همچنین از قیمت خوبی برخوردار بوده و برای محیط زیست خطری نداشته و موجب از بین رفتن میکروب‌ها می‌شود. همه این ویژگی‌ها در کنار یکدیگر یک امتیاز عالی را برای یک لوازم خانگی بخصوص ماشین لباسشویی را فراهم می‌کند. نانو نقره خاصیت آنتی باکتریایی دارد و همین ویژگی موجب می‌شود که علاوه بر لباسشویی در خوشبوکننده‌های هوا، ماشین ظرفشویی، سشوار، جاروبرقی، دستگاه بخور و یخچال و فریزر مورد استفاده قرار گیرد؛ زیرا دارای مزایای فراوانی چون صرفه‌جویی در مصرف انرژی، کاهش بوی بد و نامطبوع و همچنین ایجاد محیطی بدون وجود میکروب‌ را باعث می‌شوند.

در ارتباط با کاهش مصرف انرژی باید گفت که چون ذرات نقره توسط فرایندی به نام الکترولیت ایجاد می‌شوند و طی این فرایند یون‌های نقره از الکترود جدا می‌شوند، در مراحل بعدی اندازه آن کاهش یافته و در اندازه نانو ذره ظاهر می‌شوند. شاید برای شما یک پارادوکسی ایجاد شود که چطور ممکن است با کاهش اندازه ذرات قدرت آن‌ها افزایش یابد! جواب ما این است که خاصیت نانو همین است؛ یعنی از ویژگی‌های مهم و اساسی ذرات نانو قدرت بالای آن‌ها بوده که در صنعت‌های مختلف از جمله صنعت مهم هسته‌ای مورد توجه دانشمندان جهان است.

فناوری نانو یک تکنولوژی پرکاربرد است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ تولید کننده لوازم خانگی در دنیا از آن بهره می‌برند.

فناوری نانو در ماشین لباسشویی

برخی از برندهای بزرگ تولید کننده ماشین لباسشویی، فناوری نانو نقره را یک امر لازم محسوب می‌کنند. با استفاده از این تکنولوژی در ماشین لباسشویی، میلیاردها یون نقره آزاد شده که قدرت پاک‌کنندگی و استریل فوق‌العاده‌ای را خواهند داشت و همین امر موجب از بین رفتن باکتری‌های موجود در لباس‌ها می‌گردد. لازم به ذکر است که تا یک ماه خاصیت ضدباکتریایی بر روی لباس‌های شما باقی می‌ماند. در نتیجه با استفاده از این فناوری دیگر لازم نیست که لباس‌های خود را با دمای بالا شستشو دهید یا زمانی را صرف خیساندن آن‌ها کنید. همچنین با از بین رفتن بوی نامطبوع عمر لباس‌های شما بیشتر می‌شود.

برای کسانی که تمیز بودن و تمیز ماندن لباس‌ها بشدت برایشان پراهمیت است نانو سیلور گزینه مناسبی برای آن‌ها است.

قیمت این لباسشویی‌ها به دلیل استفاده از یون نقره کمی از سایر برندها بیشتر است؛ زیرا همانطور که می‌دانید نقره فلزی ارزشمند و گران قیمت است. بنابراین دلیل بالا بودن قیمت برخی ماشین لباسشویی‌ها، مانند قیمت لباسشویی سامسونگ همین مورد است.

مزایای فناوری نانو در ماشین لباسشویی

اگر بخواهیم چکیده و خلاصه‌ای از مزایای گفته شده در طول مقاله را بازگو کنیم باید بگوییم که این مزایا عبارتند از:

فناوری نانو موجب استریل لباس‌ها می‌شود.

باعث از بین رفتن بوی نامطبوع لباس‌ها می‌گردد.

به مدت ۳۰ روز خاصیت ضد باکتریایی و ضدعفونی بر روی لباس‌های شما باقی می‌ماند.

خاصیت ضد حساسیت و آلرژی برای پوست‌های حساس را دارد.

باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود.

لباس‌ها را طوری مورد شستشو قرار می‌دهد که دیگر فضایی برای رشد و تکثیر باکتری‌ها باقی نخواهد ماند.

باعث افزایش عمر دستگاه لباسشویی حداقل به مدت ۱۰ سال می‌شود.

برای شستشوی لباس کودکان بسیار مناسب است؛ زیرا پوست کودکان حساس‌تر است.

خاصیت ضدعفونی کنندگی می‌بخشد.

همه موارد گفته شده در طول مقاله بصورت مفصل توضیح داده شد. اما بنظر ما مهمترین مسئله بین مزایای گفته شده خاصیت استریل و ضدعفونی کنندگی است که این مورد حتی مورد توجه سازمان بهداشت جهانی نیز می‌باشد.

حرف آخر

هدف ما در این مقاله آشنایی شما با فناوری به کار رفته در ماشین لباسشویی است. فناوری‌های دیگر و انبوهی نیز وجود دارند که نانو سیلور مهمترین آن بوده و هست. داشتن اطلاعات عمومی در خصوص فناوری‌های بروز دنیا بسیار مهم است زیرا به شما در خرید لوازم خانگی و بطور کلی در خرید هر وسیله‌ای نهایت کمک را خواهند کرد. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفید و ارزشمندی را در اختیار شما قرار دهیم.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

ادمین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0