میزان رشد بازار فناوری نانو تا سال ۲۰۲۸

دسته بندی :بلاگ ۲ مرداد ۱۴۰۲ ادمین 256
میزان رشد بازار فناوری نانو تا سال ۲۰۲۸

میزان رشد بازار فناوری نانو تا سال ۲۰۲۸

به گزارش خبرگزاری مهر، تمایل به کوچک کردن ادوات، بهره‌گیری از مزایای نانومواد در پزشکی و کارآمدتر شدن سیستم‌ها با فناوری نانو از جمله عواملی است که به رشد بازار کمک می‌کند.

فناوری نانو همچنین برای راه‌حل‌های انرژی‌های تجدیدپذیر نویدبخش است، زیرا می‌تواند کارایی سلول‌های خورشیدی و دستگاه‌های ذخیره‌سازی انرژی را بهبود بخشد. فناوری نانو طیف گسترده‌ای از مزایای را در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهد. این فناوری به توسعه راه‌حل‌های انرژی کارآمد کمک می‌کند. به عنوان مثال، با افزایش ظرفیت جذب نور و راندمان، پنل‌های خورشیدی را بهبود می بخشد.

نانومواد همچنین می‌توانند دستگاه‌های ذخیره‌سازی انرژی را افزایش دهند و باتری‌ها را بادوام‌تر و قادر به ذخیره چگالی انرژی بالاتر کنند. فناوری نانو راه حل‌های نوآورانه ای برای چالش‌های زیست محیطی ارائه می‌دهد. این فناوری به توسعه سیستم‌های تصفیه آب کارآمد، فیلترهای هوا و حسگرهایی برای تشخیص آلایندها کمک می‌کند.

در این فناوری، نانومواد نقش بسیار مهمی دارند، یکی از این نانومواد، نانولوله‌های کربنی است. بازار جهانی معرف‌های رسانای نانولوله کربنی برای استفاده در باتری لیتیوم یون تا سال ۲۰۲۸ به ۵٫۹۴ میلیارد دلار می‌رسد. نانولوله‌های کربنی از جمله CNT‌های چند جداره (MWCNT) و نانولوله‌های تک جداره (SWCNTs)، به‌عنوان افزودنی‌های رسانا در باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌شوند.

خمیر CNT یک عامل رسانا جدید و بسیار کارآمد برای باتری‌های لیتیم یون است که می‌تواند جایگزین عوامل رسانای سنتی مانند کربن سیاه، گرافیت و فیبر کربن شود. این مواد دارای ویژگی‌های عالی نسبت LD بالا، مقدار قابل توجه SSA و مقاومت حجمی کم است. بنابراین می‌توان از آن در مواد الکترود مانند LFP، LCO، LMN، NCM، گرافیت و غیره استفاده کرد.

روش‌های فعلی تهیه CNT به صورت عمده شامل رسوب شیمیایی بخار (CVD)، تبخیر لیزری، روش قوس گرافیتی و روش هیدروترمال است. با این حال، به دلیل هزینه بالا و دشواری در تولید صنعتی برخی از این روش‌ها، سازندگان CNT گزینه CVD را انتخاب می‌کنند.

ادمین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0