توسط محققان کشور؛ «نانو سافت ژل» کاربردی در تولید دارو ساخته شد

دسته بندی :بلاگ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ادمین 839
توسط محققان کشور؛
                 «نانو سافت ژل» کاربردی در تولید دارو ساخته شد

توسط محققان کشور؛
«نانو سافت ژل» کاربردی در تولید دارو ساخته شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، یک شرکت دانش بنیان مستقر در کارخانه نوآوری آزادی موفق به تولید فرآورده های نوین دارویی نانو به صورت «سافت ژل» شده است. این شکل دارویی به دلیل سرعت بالای جذب، مورد توجه کارخانجات داروسازی بزرگ دنیا و علم نوین داروسازی قرار دارد.

سامان پورضیا، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت: هسته اولیه این شرکت توسط جمعی از فارغ التحصیلان داروسازی تشکیل شده بود. تلاش ما بر این بوده که فعالیت های دانشگاهی و علمی که در فضای آکادمیک انجام می‌شد را محصول محور کرده و پتانسیل تجاری سازی را در آن به وجود آوریم.

پورضیا ادامه داد: پس از امکان سنجی ایده ها و بررسی شرایط تولید به این نتیجه رسیدیم که سرمایه‌گذاری برای تولید داروهای سافت ژل با توجه به ظرفیت های موجود، ایده مناسبی برای درآمد زایی است.

وی افزود: بنابراین تمرکز اصلی شرکت را بر تولید داروهای «هازارد» و «نانو» به شکل سافت ژل قرار دادیم. این شکل دارویی به دلیل سرعت جذب، افزایش میزان جذب داروها و بسیار خواص دیگر و نیز الزام به طراحی برخی مولکول های دارویی خاص در قالب این شکل دارویی، بسیار مورد توجه کارخانجات داروسازی بزرگ دنیا و علم نوین داروسازی قرار گرفته است.

پورضیا با بیان اینکه شکل اصلی محصولات این شرکت، سامانه های نوین دارورسانی مانند «لیپوزوم ها» و «نانو داروها» است، گفت: داروهایی که در قالب سافت ژل یا کپسول ژلاتینی نرم تولید می شود، محصول اصلی شرکت هستند. البته هر آن چیزی که مربوط به تولید این نوع از دارو باشد در تحقیق و توسعه شرکت ما به آن پرداخته می شود.

مدیرعامل شرکت تاکید کرد: تلاش ما همیشه بر این است که روی لبه تکنولوژی روز داروسازی دنیا حرکت کنیم. واحد تحقیقات و توسعه شرکت ما بسیار به روز است و در زمینه مقالات و داروهای به روز دنیا که تائیدیه‌های بین المللی گرفته اند، مطالعات جدی انجام می دهیم.

وی تصریح کرد: سعی ما بر این است که دانش و اطلاعات شرکت همیشه به روز باشد و بتوانیم محصولاتی تولید کنیم که توان رقابت با نمونه های مشابه خارجی را داشته باشد تا بتوانیم علاوه بر رفع نیاز داخل به بازارهای بین‌المللی و صادراتی نیز دست یابیم. با توجه به تخصیص ارز ترجیهی برای این دسته از داروها میزان ارز بری آنها در طول سال بیش از ۱۰ میلیون دلار است و توسعه فعالیت ها می تواند در کاهش این میزان بسیار تاثیرگذار باشد.

ادمین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0