ستاد نانو اعلام کرد؛ افزایش کیفی و کمی پرورش گل رُز با دستگاه نانو حباب ساز ایرانی

دسته بندی :بلاگ ۱۲ دی ۱۴۰۱ ادمین 480
ستاد نانو اعلام کرد؛
                افزایش کیفی و کمی پرورش گل رُز با دستگاه نانو حباب ساز ایرانی

ستاد نانو اعلام کرد؛
افزایش کیفی و کمی پرورش گل رُز با دستگاه نانو حباب ساز ایرانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یکی از پرورش‌دهندگان گل رز که از دستگاه نانوحباب‌ساز ساخته شده در یک شرکت دانش بنیان، برای گلخانه هیدروپونیک خود استفاده می‌کند، از عملکرد مثبت این فناوری در رشد کمی و کیفی محصول خبر داد.

اکبری که در گلخانه پرورش گل رز خود از دستگاه استفاده کرد، گفت: پیش از اینها، به صورت کشت خاکی کار خود را انجام می‌دادیم، اما از دو سال پیش به سراغ کشت هیدروپونیک رفته‌ایم. کشت هیدروپونیک نسبت به کشت خاکی مزیت‌هایی برای کار ما داشت به ویژه زمانی که از دستگاه نانوحباب‌ساز استفاده کردیم.

وی گفت: استفاده از نانوحباب موجب شده تا بسیاری از قارچ‌ها و باکتری‌ها حذف شوند.

وی افزود: استفاده از دستگاه نانوحباب‌ساز باعث شده میزان سرغنچه‌ها در فرآیند کشت افزایش یابد و محلول‌پاشی‌ها کودها نیز به حداقل برسد به طوری که نسبت به قبل میزان محلول‌پاشی به یک چهارم تقلیل یافته است. فقط برای کلسیم محلول‌پاشی انجام می‌شود برای دیگرکودها نیاز محلول‌پاشی نبوده است. علاوه‌براین میزان مصرف قارچ‌کش‌ها نیز به حداقل رسیده و در دو ماه گذشته نیز هیچ قارچ‌کشی استفاده نکرده‌ایم.

اکبری ادامه داد: برخی ریشه‌ها از قبل دارای آلودگی بودند اما از زمانی که دستگاه را نصب کردیم، توسعه ریشه بیشتر شده و آلودگی پیشین ریشه نیز کم کم از بین می‌رود. استفاده از فناوری نانوحباب موجب شده تا ساقه‌ها نیز قوی‌تر شده و سرگل‌ها نیز افزایش قابل توجهی از نظر طول داشته باشند، بدون این که نیاز به محلول‌پاشی باشد.

به گزارش مهر، ژنراتورنانوحباب‌ساز، محصولی فناورانه است که به منظور غنی‌ساز آب مورد استفاده در کشاورزی با اکسیژن مورد استفاده قرار می‌گیرد. افزایش سطح اکسیژن محلول به صورت نانویی، علاوه بر بهبود عملکرد ریشه گیاه در جذب بهتر و موثرتر مواد مغذی، اثر جدی در کاهش قابل توجه بیماری‌های قارچی ناحیه ریشه خواهد داشت. هم‌اکنون محصول این شرکت برای تولید انواع محصولات گلخانه‌ای نظیر توت‌فرنگی، خیار، کاهو، گوجه‌فرنگی و انواع گل‌های زینتی در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ادمین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0