توسعه نانوداروها با ابزار آنالیزی جدید ساده‌تر می‌شود

دسته بندی :بلاگ ۲ آبان ۱۴۰۲ ادمین 203
توسعه نانوداروها با ابزار آنالیزی جدید ساده‌تر می‌شود

توسعه نانوداروها با ابزار آنالیزی جدید ساده‌تر می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، این شرکت از مجموعه‌های امپریال کالج لندن است که اعلام کرده با سارتوریوس (Sartorius)، تولیدکننده تجهیزات آزمایشگاهی و مواد مصرفی به توافق رسیده است. اسپارتا گفت اعلام کرده که سارتوریوس مستقر در آلمان، از طریق واحد سرمایه‌گذاری خود یعنی شرکت Sartorius Ventures اقدام به این سرمایه‌گذاری کرده است.

دکتر ژله پندرز، مدیرعامل اسپارتا بیودیسکاوری می‌گوید: «سرمایه‌گذاری و پشتیبانی سارتوریوس به ما امکان می‌دهد تا فناوری تحلیلی را که در طی سال‌های گذشته توسعه داده‌ایم را به بازار عرضه کنیم.»

از نانوذرات در صنعت برای تهیه داروهای ضدسرطان و مواد ژن‌درمانی استفاده می‌شوند. پلتفرم اسپارتا بیودیسکاوری موسوم به Sparta به محققان اجازه می‌دهد تا خواص فیزیکوشیمیایی آن را شناسایی و کنترل کنند و از این طریق امکان طراحی نانوذرات بهتر فراهم شود. برخلاف فرمول‌های رایج، نانوفرمولاسیون‌ها طوری مهندسی شده‌اند که مواد فعال را فقط در جاهایی که مورد نیاز است مثلاً در محل‌های تومور آزاد کنند. این ویژگی موجب می‌شود که از عوارض جانبی مضر در بدن جلوگیری ‌کنند. پلت‌فرم اسپارتا بیودیسکاوری با تکیه بر نمونه‌های اولیه توسعه یافته در امپریال کالج، می‌تواند نانوذرات را با توان عملیاتی بالا تجزیه و تحلیل کند. این شرکت انتظار دارد این پلتفرم به تسریع طراحی نانوذرات و رسیدن به مرحله آزمایش‌های بالینی کمک کند.

دکتر پندرز می‌گوید: «هنوز یک نیاز عمده برآورده نشده وجود دارد، راهی کارآمد برای تأیید ترکیب نانوذرات برای اهداف تحقیق و توسعه و کنترل کیفیت».

مولی استیون از بنیان‌گذاران این شرکت می‌گوید: «ما به دنبال این هستیم که ابزارها را در برخی بخش‌های تحقیقاتی و دانشگاهی و همچنین شرکت‌های بزرگ و کوچک مستقر کنیم.»

این فناوری به دانشمندان کمک می‌کند تا واقعاً طرح‌های خود را بهینه کنند، زیرا آن‌ها می‌توانند یک روش را برای بسته‌بندی داروی خود امتحان کنند، آن را با دستگاه تجزیه و تحلیل کنند، سپس برخی از پارامترها را تغییر دهند و دوباره این کار را انجام دهند. چنین فرآیندی، چرخه‌های تحقیق و توسعه را بسیار سریع‌تر و کارآمدتر می‌کند و در هزینه‌های توسعه‌دهندگان داروسازی صرفه‌جویی زیادی می‌کند.

این ابزار می‌تواند به محققانی که روی ژن‌درمانی کار می‌کنند یا در حوزه درمان سرطان با نانوذرات لیپیدی فعالیت‌ دارند، کمک کند. این شرکت انتظار دارد که این فناوری در سال ۲۰۲۴ تجاری‌سازی شود.

ادمین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0