رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران: سند فناوری مازندران تدوین شد/ برچیدن بساط انحصارکارآفرینی

دسته بندی :بلاگ ۱۸ آذر ۱۴۰۰ ادمین 1664

به گزارش خبرنگار مهر، مفید غلامی راد بعدازظهر چهارشنبه در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان مازندران که در دانشگاه شمال آمل برگزار شد، افزود: رویکرد سند تدوین شده نقشه فناوری مازندران کمک به بهبود وضعیت کشاورزی، مدیریت زباله و پسماند، صنعتی و گردشگری استان است.

وی با بیان اینکه سرعت شتابان دنیا به سمت تولید محصولات فناورانه باعث شده نباید هیچ فرصتی را برای عقب ماندگان از علوم جدید از دست داد، گفت: اینکه اکنون فناوری‌های جدید به فرصت تبدیل شده و باید با نگاه فرصت طلبانه ازمزایای آن بهره برد.

آمایش ظرفیت‌های شهرستان‌های مازندران برای توسعه وسهم بری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران، با بیان اینکه برای حرکت در مسیر توسعه علمی و فناوری دراستان باید متناسب با سرعت علمی کشور حرکت کرد، ادامه داد: درهمین زمینه و براساس آمایش سرزمینی که دراستان صورت گرفته، ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های بالای هر شهرستان به مناطق شرقی، مرکزی و غرب استان شناسایی و در راستای سند توسعه فناوری استان تقسیم بندی شده است.

غلامی راد، با اشاره به اینکه شکاف درآمدی که اکنون در کشور و اقتصاد ایران ایجاد شده با حضور متعهدانه شرکت‌های دانش بنیان قالب برطرف شدن هست، باید در سبد درآمدی وهزینه های خانوارها نگاه کنیم و چاره جویی کنیم.

وی با تاکید براینکه ساختار فعلی کسب و کار ونیز علاقمند وضعیت بازار به سمت کسب و کارهایی که در راستای دانش جدید و کاهش هزینه‌ها باشد، است، گفت: خوشبختانه دولت نیز نگاه کاملاً حمایتی و مثبت از شرکت‌های فناور و دانش بنیان دارد.

بساط انحصارکارآفرینی باید برچیده شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با تاکید براینکه باید از انحصاری که به سمت توسعه کارآفرینی ایجاد شده با توسعه شرکت‌های فناور برچیده شود، گفت: در سیاست‌های دولت در تمرکز پولی ومالی باید توسعه نوآوری و کارآفرینی به صورت ویژه دیده شود چرا که آینده توسعه کسب وکار و ایجاد اشتغال به این سمت وسو خواهد بود.

غلامی راد گفت: دولت باید این مهم را مورد نظر جدی داشته باشد واز مداخلات سیاسی در این بخش اجتناب کند و بر الگوی توسعه بر محور توسعه نوآوری با حضور شرکت‌های فنارآور حمایت کند وترویج دهد.

ادمین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0