برای جلوگیری از سرما و صدا؛ عایقهای نانویی به عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد

دسته بندی :بلاگ ۴ مهر ۱۴۰۲ ادمین 208
برای جلوگیری از سرما و صدا؛
                عایقهای نانویی به عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد

برای جلوگیری از سرما و صدا؛
عایقهای نانویی به عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سپه‌وند مدیر تولید یک شرکت دانش بنیان گفت: عایق‌هایی که تولید می‌کنیم در آنها از فناوری‌نانو استفاده شده که به دلیل ساختار نانویی این عایق‌ها، می‌تواند از انتقال حرارت، برودت و صوت جلوگیری کند.

محمد جواد عزیزلی، مدیر تحقیق، توسعه و نوآوری شرکت سازه پایدار الهیه می‌گوید: هرجایی که موضوع انتقال حرارت و صوت مطرح باشد این عایق‌های نانویی می‌تواند کاربرد داشته باشد. استفاده از این عایق‌ها می‌تواند به ذخیره‌سازی انرژی کمک کند.

وی افزود: این محصول پیش از این به صورت وارداتی تامین می‌شد اما اکنون توسط این شرکت دانش‌بنیان تولید شده و حتی صادر نیز می‌شود. طارمی از محققان این شرکت می‌گوید: در حال حاضر به عراق و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادرات انجام می‌دهیم، در حال رایزنی برای صادرات به ارمنستان نیز هستیم.

مدیر تحقیق، توسعه و نوآوری شرکت سازه پایدار الهیه ادامه داد: این عایق‌های در حوزه‌های مختلف نظیر ساختمان قابل استفاده بوده و می‌تواند انتقال صوت و حرارت را در سازه‌ها به کمینه مقدار خود برساند. فوم لاستیکی الاستومری، مقاوم در برابر حرارت بالا، آب و بخار بوده و در عین حال، مقاوم در برابر اشعه فرابنفش است. ضریب انتقال حرارت مهم‌ترین ویژگی عایق‌بندی است. ترکیب لاستیک اکریلونیتریل بوتادین با پلی وینیل کلراید است که باعث انعطاف‌پذیری PVC و مقاومت در برابر ازن NBR می‌شود.

عزیزلی با اشاره به اینکه عایق‌ها با کاهش انبساط و انقباض حرارتی سبب یکپارچگی ساختاری ساختمان می‌شود، گفت: آسیب و کاهش طول عمر مشکلی است که اغلب ساختمان‌های بدون عایق تجربه می‌کنند. علاوه بر این ساختمان‌هایی که عایق‌بندی مناسبی دارند کمتر در خطر آتش‌سوزی قرار می‌گیرند. چرا که عایق از انتشار آتش و دود جلوگیری می‌کند و خطر آن را کاهش می‌دهد. همچنین به طور کلی نبود عایق در ساختمان و عایق‌بندی نامناسب آن سبب مشکلات فراوانی مانند افزایش هزینه‌های انرژی، رطوبت و کندانس، افزایش سروصدا، خطر آتش‌سوزی می‌گردد. عایق کاری مناسب و اطمینان از انجام آن سبب راحتی ساکنان و ایمنی آنها می‌شود.

ارزش انرژی مصرفی در ایران ۲۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که طبق آمارهای رسمی یک چهارم این انرژی را می‌توان بهینه‌سازی نمود.

ادمین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0