روکش نانو سرامیکی خودرو چیست؟

دسته بندی :بلاگ ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ ادمین 1756

وقتی خودروی جدیدی می‌خریم، رنگ و زیبایی بدنه‌ی آن، در چشم ما خودنمایی می‌کند. همه‌ی ما مشتاقیم این زیبایی، همیشگی باشد و بتوانیم همیشه از دیدن آن لذت ببریم. روکش نانو سرامیک خودرو نیز برای همین منظور وارد بازار شده است. این پوشش سرامیکی به بدنه‌ی خودرو، درخشش و ایمنی بادوام را هدیه می‌کند.

روکش سرامیک، از جنس پلیمر مایع است که به صورت دستی بر روی بدنه‌ی خارجی خودرو به کار می‌رود. این پوشش بدنه، در پیوند با رنگ فابریک خودرو، یک لایه‌ی محافظتی بر روی سطح خارجی ایجاد می‌کند. به بیان ساده، روکش سرامیکی بین بدنه‌ی خودرو و محیط بیرونی قرار می‌گیرد و مانع از برخورد این دو با یکدیگر می‌شود.

انواع مختلفی از روکش سرامیک خودرو وجود دارند که برای نمونه می‌توان از Ceramic Pro و Opti-Coat Pro نام برد.

مزایای روکش سرامیکی خودرو

وقتی علاقه‌ی طرفداران روکش سرامیک خودرو را می‌بینیم، تا جایی که برخی قبل از خرید خودروی جدید، به فکر پیدا کردن بهترین روکش سرامیکی هستند، مهم‌ترین پرسشی که در ذهنمان شکل می‌گیرد، مربوط به مزایای استفاده از روکش نانو سرامیک خودرو است. این بخش به روشن شدن این موضوع، اختصاص دارد.

نمونه سرامیک خودرو کلاسیک و قدیمی

زیبایی و درخشندگی خودرو با پوشش سرامیک

دلیل اصلی که عاشقان و طرفداران خودرو را به سمت استفاده از روکش سرامیکی سوق می‌دهد، براق شدن و درخشندگی اتومبیل پس از استفاده از این نوع پوشش است. کسانی که علاقه دارند خودروی خود را شبیه خودروهایی که در نمایشگاه‌ها وجود دارند، ببینند می‌توانند روی روکش نانو سرامیکی حساب باز کنند.

محافظ حرارتی بدنه خودرو

محافظت مناسب از بدنه‌ی خودرو، توسط روکش نانو سرامیکی

شاید بتوان گفت مهمترین مزیت روکش نانو سرامیکی خودرو، حفاظت از اتومبیل در برابر خط و خش (دیگر نیازی به قلم خش گیر بدنه ماشین ندارید) ، گرد و غبار و آلودگی‌های شیمیایی است. خودروها روزانه، در معرض انواع آسیب‌های ناشی از آب و هوا هستند. روکش سرامیک خودرو، وظیفه‌ی مقابله با این آسیب‌ها را به عهده دارد. به بیان روشن‌تر، روکش نانو سرامیکی، یک پوشش سطحیِ مستحکم برای بدنه‌ی خودرو فراهم می‌کند و از این طریق، مانع از آسیب‌های احتمالی می‌شود.

از سویی دیگر، روکش سرامیکی، از بدنه‌ی خودرو در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند. اگر خودروی شما برای مدت طولانی در معرض تابش نور خورشید قرار داشته باشد، پس از مدتی، رنگ آن شروع به اکسید شدن می‌کند و کیفیت بدنه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. روکش نانو سرامیک مانع از این فرایند می‌شود.

روکش سرامیکی نه تنها هیچ آسیبی به رنگ فابریک خودرو نمی‌زند بلکه به عنوان یک لایه‌ی محافظ نانو برای رنگ اصلی بدنه‌ی خودرو عمل می‌کند.

فراموش نکنید که این مزیت روکش نانو سرامیکی، نسبی و شرطی است و نمی‌توان به طور مطلق گفت که حفاظت از بدنه در مقابل هر نوع خط و خش و آسیب محیطی، با پوشش سرامیکی امکان‌پذیر است.

طریقه سرامیک کردن بدنه خودرو

دوام بیشترِ سرامیک خودرو

پوشش سرامیکی خودرو، نسبت به رنگ عادی اتومبیل، دوام بیشتری در محافظت از بدنه‌ی خودرو دارد. ساختار مبتنی بر فناوری نانو، که در تولید روکش سرامیکی به کار رفته است، باعث می‌شود محافظت، در سطح بسیار ریزِ بدنه‌ی خودرو نیز انجام شود و همین مسأله استحکام به مراتب بیشتری را برای یک خودرو به ارمغان می‌آورد.

صافکاری ماشین

ماندگار بودن تمیزی خودرو، با پوشش سرامیک

پوشش نانو سرامیکی به دلیل ساختار مولکولی‌اش، در ریزترین سطح بدنه‌ی خودرو وظیفه‌ی حفاظت را انجام می‌دهد و به همین دلیل، از نفوذ گرد و غبار و دیگر مواد آسیب‌زننده در امان است. زمانی هم که مواد خارجی روی بدنه بنشینند، اصلا نمی‌توانند جایی را برای نفوذ به سطح و چسبیدن به آن پیدا کنند. بنابراین زمانی که نیاز به تمیز کردن بدنه باشد این کار به راحتی و تنها با یک پارچه قابل انجام است؛ زیرا سطح بدنه، بسیار صاف و مسطح است.

همین ویژگی است که باعث می‌شود وقتی خودرو در جاده حرکت می‌کند عوامل خارجی نتوانند روی سطح خودرو بنشینند؛ زیرا زمانی که به پوشش سرامیک بدنه برخورد می‌کنند راهی برای نفوذ نمی‌یابند و به ناچار روی سطح خودرو غلت می‌خورند و در نهایت از آن دور می‌شوند.

پس اگر بخواهیم این مزیت را خلاصه کنیم، باید بگوییم تمیز کردن خودرو پس از استفاده از روکش نانو سرامیکی، بسیار راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌گیرد.

ادمین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0