با فناوری نانو تولید شد؛ تست حساسیت دارویی و تعیین آنتی‌بیوتیک مناسب برای درمان

دسته بندی :بلاگ ۱۳ دی ۱۴۰۱ ادمین 500
با فناوری نانو تولید شد؛
                تست حساسیت دارویی و تعیین آنتی‌بیوتیک مناسب برای درمان

با فناوری نانو تولید شد؛
تست حساسیت دارویی و تعیین آنتی‌بیوتیک مناسب برای درمان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، یک شرکت دانش بنیان، قرص آنتی‌بیوگرام را تولید کرده که برای کشف آنتی‌بیوتیک مؤثر بر میکروب‌های مورد نظر صورت می‌گیرد.

دیسک یا قرص آنتی‌بیوگرام تولید شده در این شرکت در تیوپ‌های رنگی بر اساس خانواده آنتی‌بیوتیک‌ها تهیه شده و برای تست آنتی‌بیوگرام یا حساسیت دارویی استفاده می‌شود. کیفیت بالاتر، نتایج سریع‌تر و دقیق‌تر و سهولت استفاده از مزایای این محصول نانویی است.

اریترومایسین، پنی‌سیلین، سولفونامید، تتراسایکلین و ونکومایسین جزو دسته‌ای بزرگ از داروها هستند که باعث متوقف کردن رشد باکتری‌ها (باکتریواستاتیک) یا از بین بردن باکتری‌ها (باکتریوسیدال) می‌شوند. هر دسته از آنتی‌بیوتیک‌ها روی باکتری‌های خاصی تأثیر دارد و بر روی ویروس یا سایر میکروارگانیسم‌ها تأثیری نخواهند داشت.

برای اینکه مشخص شود چه آنتی‌بیوتیکی روی چه باکتری‌هایی مؤثر است از تست آنتی‌بیوگرام استفاده می‌شود. نمونه‌های گرفته شده از بیمار برای بخش میکروبیولوژی متفاوت هستند. خون، مدفوع، ادرار و خلط از جمله این نمونه‌ها هستند که معمولاً آنتی‌بیوگرام روی آن‌ها انجام می‌شوند تا با استفاده از نتایج این تست، داروی مؤثر تجویز شود و بهبودی سریع‌تر صورت گیرد.

بعد از کشت نمونه دریافتی در محیط کشت مناسب، اگر شرایط مناسب باشد و باکتری در نمونه باشد، باکتری موجود در نمونه رشد خواهد کرد. بعد از رشد باکتری، رنگ‌آمیزی روی آن صورت گرفته و تست آنتی‌بیوگرام انجام می‌شود.

برای این کار مقداری از نمونه برداشته شده و در محیط کشت آنتی‌بیوگرام کشت می‌شود، سپس دیسک‌های آنتی‌بیوگرام روی محیط کشت گذاشته شده و جواب بعد از ۴۸ تا ۲۴ ساعت بررسی می‌شود.

این شرکت دستگاه آنتی‌بیوگراف برای انجام تست‌ها نیز تولید کرده که می‌توان از آن برای تست استفاده کرد. این دستگاه مستقل بوده و نیاز به کامپیوتر ندارد.

ادمین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0