ستاد نانو فراخوان داد؛ مشارکت محققان در تدوین استانداردهای ملی در ۱۰ حوزه فناوری نانو

دسته بندی :بلاگ ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ ادمین 152
ستاد نانو فراخوان داد؛
                مشارکت محققان در تدوین استانداردهای ملی در ۱۰ حوزه فناوری نانو

ستاد نانو فراخوان داد؛
مشارکت محققان در تدوین استانداردهای ملی در ۱۰ حوزه فناوری نانو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد نانو، استاندارد و استانداردسازی، یکی از ارکان پیشرفت علم و فناوری خصوصا در مورد فناوری‌های جدید و نوظهور همچون فناوری نانو بوده که نیازمند تدوین و پیاده‌سازی استانداردهای جدیدی است تا به کمک آنها بتوان از یک‌سو شالوده استواری را برای توسعه صنعت و اقتصاد این فناوری فراهم ساخت و از سوی دیگر توسعه پایدار آن را تضمین کرد.

مواردی مانند روش‌های قابل اتکا برای مشخصه‌یابی نانومواد و اندازه‌گیری خواص و کارآیی محصولات فناوری نانو، سنجش و ارزیابی ایمنی نانومواد و محصولات فناوری نانو، از جمله چالش‌های مهم پیش روی توسعه پایدار فناوری نانو هستند که لازمه غلبه بر آنها، تدوین و پیاده‌سازی استانداردهای کاربردی برای نانومواد و محصولات فناوری نانو است.

یکی از برنامه‌های ستاد نانو کمک به تدوین استانداردهای ملی در حوزه فناوری نانو است. این ستاد با استفاده از توان ملی و ظرفیت متخصصین، اساتید و فناوران داخل کشور تا کنون توانسته است ۱۵۸ استاندارد ملی را تدوین کند، این استانداردها در رابطه با موضوعاتی مانند نانوذرات، نانوحسگرها، نانوپوشش‌های سخت، مدیریت ریسک شغلی، مدیریت و دفع پسماند، ارزیابی سیمت نانومواد، الکترونیک چاپی، نانوالیاف، منسوجات آنتی‌باکتریال، و … تدوین شده است.

در همین رابطه، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و میکرو اقدام به برگزاری فراخوان مشارکت در تدوین استانداردهای ملی در حوزه فناوری نانو کرده است. لذا از افراد واجد شرایط شامل اعضای هیئت علمی، پژوهشگران، فناوران و صاحبان کسب وکارها دعوت می‌شود، با توجه به اولویت‌های تعیین شده در زیر، موضوعات پیشنهادی تدوین استاندارد خود را در قالب فرم مورد نظر به این ستاد ارسال نمایند.

طرح‌های واجد شرایط و تاییدشده توسط داوران، مورد حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو قرار می‌گیرند.

درخواست‌های ارسالی در مرحله اول در گروه استاندارد و ایمنی ستاد توسعه فناوری نانو مورد بررسی و داوری قرار خواهد گرفت و در صورت اعلام تایید اولیه، متقاضی باید طرح توجیهی را تکمیل و یک پیش نویس استاندارد مطابق قالب استاندارد به همراه فرم‌های مربوطه آماده نموده
(فرم‌ها برای پذیرفته‌شدگان مرحله اول ارسال خواهد شد) و در ادامه به ایمیل (tadvin@nano.ir) ارسال نمایند.

موضوعات اولویت‌دار برای مشارکت در این فراخوان عبارت است از نانوحسگرها با کاربرد در حوزه سلامت، نانوحباب‌ها برای کاربرد در تصفیه آب و پساب، شوینده‌های مبتنی بر نانو امولسیون، نانوکاتالیست‌های خودرو، کاشی‌های سرامیکی خود تمیز شونده، ارزیابی ریسک و ایمنی نانومواد، نانوپوشش‌های سخت و ضد خوردگی، نانوپوشش‌های رسانا و عایق حرارت، شیشه‌های کنترل‌کننده انرژی و کم گسیل، نانوغشاها در تصفیه آب.

افراد مشارکت‌کننده باید حداقل مدرک کارشناسی ارشد با حداقل ۳ سال تجربه کاری داشته باشند؛ همچنین تسلط به زبان انگلیسی و داشتن حوزه و رشته کاری مرتبط با موضوع استاندارد درخواستی از دیگر شرایط به شمار می رود.

مشارکت محققان در تدوین استانداردهای ملی در ۱۰ حوزه فناوری نانو

ادمین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0