اصفهان محور گسترش روابط بین‌المللی میان ایران و مکزیک می‌شود

دسته بندی :بلاگ ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ ادمین 430
اصفهان محور گسترش روابط بین‌المللی میان ایران و مکزیک می‌شود

اصفهان محور گسترش روابط بین‌المللی میان ایران و مکزیک می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در دیدار با اعضای گروه دوستی پارلمانی مکزیک و ایران، اظهارداشت: از میزبانی این گروه در شهر زیبا و تاریخی اصفهان خوشحال هستیم؛ قطعاً ایران جاذبه‌های بسیاری دارد و لازم است زمینه‌های حضور مردم کشور مکزیک در ایران فراهم شود.

وی ادامه داد: خوشحال می‌شویم با کشور مهمی مانند مکزیک رابطه دوستانه‌ای داشته باشیم. مهم نیست کشورها در همسایگی ما یا با فاصله زیادی باشند مهم این است که روابط ما دوستانه و برادرانه باشد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: به عمق تمدن اصفهان توجه ویژه داشته باشید. ایران در طول تاریخ هیچ زمانی به کشورهای دیگر تجاوز نکرده اما همیشه قدرتمندانه از مدیریت خود دفاع کرده است.

وی ادامه داد: مکزیک نیز هویت خود را به خوبی حفظ کرده و ما از آن مطلع هستیم.

جان‌نثاری عنوان کرد: برای ما قابل توجه است که رئیس گروه دوستی پارلمانی مکزیک یک خانم است. ما بر اساس فرهنگ ایرانی اسلامی احترام بسیار زیادی برای خانم‌ها قائل هستیم و امیدواریم شما در این مسئولیتی که برعهده دارید موفق باشید و این روابط به دوستی و ارتباط بیشتر دو کشور منجر شود.

وی افزود: نمایندگان استان را از نتیجه این دیدار باخبر خواهیم کرد تا زمینه‌های ارتباط بیشتر با کشور مکزیک فراهم شود.

سفیران فرهنگی اصفهان برای مکزیک خواهیم بود

خانم لورنا پینون ریو را رئیس گروه دوستی پارلمانی مکزیک و ایران نیز در این دیدار گفت: ما تلاش می‌کنیم زیبایی‌های اصفهان را درک کنیم اما فرصت این را داریم که ارتباطات قوی‌تری با مردم اصفهان نیز داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما همیشه به ایده‌های کشورهای دیگر احترام می‌گذاریم و در مقابل آنها نمی‌ایستیم.

رئیس گروه دوستی پارلمانی مکزیک و ایران عنوان کرد: ما بعنوان یک گروه دوستی که نمایندگانی با تخصص‌های مختلف هستیم تلاش می‌کنیم تا در حوزه‌های فناوری، علمی، دارویی، معادن و … که نسبت به آن تخصص داریم به اصفهان نزدیک‌تر شویم.

وی افزود: ایران و مکزیک فرهنگ غنی و بزرگی دارند و همانطور که درباره فرهنگ ایران برای ما توضیح دادید ما نیز نقاط فرهنگی بزرگی داریم که می‌توان با همین تشابهات فرهنگی مردم دو کشور را به یکدیگر نزدیک کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی مکزیک و ایران گفت: احساس می‌کنیم با آموزه‌های جدید از اصفهان دوباره متولد شده‌ایم و می‌توانیم سفیران فرهنگی این شهر برای مردم مکزیک باشیم تا تشویق شوند به ایران و اصفهان سفر کنند.

خانم لورنا پینون ریو را خاطرنشان کرد: مردم مکزیک نیز همانند مردم ایران مهمان نواز و اهل استقامت هستند و این خصوصیات در مردم ایران نیز دیده می‌شود از این رو تمایل داریم تا ارتباط بیشتر و صمیمی‌تری با مردم ایران داشته باشیم.

رئیس گروه دوستی پارلمانی مکزیک و ایران با اشاره به اشتیاق مردم مکزیک به هنر، بیان کرد: هنر می‌تواند زبان مشترک میان مردم دو کشور باشد. همچنین در سال آینده جشن ۶۰ سالگی دوستی و برادری میان مردم ایران و مکزیک را پیش‌رو داریم و امیدواریم گروه‌های فرهنگی دو کشور در این فرصت امکان حضور و هنرآفرینی را داشته باشند.

وی گفت: امروز برای ما بسیار عالی بود و از حضور در اصفهان بسیار خوشحال هستیم و آماده هستیم فرهنگ اقتصادی مردم اصفهان را در بازار ببینیم و با آن آشنا شویم.

اعضای گروه دوستی پارلمانی مکزیک و ایران نیز بیان کردند: ما در این سفر دیدیم که ایران در حوزه‌های مختلف فناوری از جمله نانو تکنولوژی پیشرفت‌های بسیاری داشته و امیدواریم در این صنعت با ایران ارتباطات گسترده‌تری داشته باشیم.

ادمین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0