در یک شرکت دانش بنیان؛ پایدارسازی ذرات نانو در آب و روغن ممکن شد

دسته بندی :بلاگ ۹ دی ۱۴۰۰ ادمین 1531

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، علیرضا شهیدی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه دستگاه همگن‌ساز مافوق صوت دو مدل آزمایشگاهی و صنعتی دارد، گفت: این محصول به‌عنوان دستگاه پایه‌ای برای کاربردهای نانو از قبیل تولید ذرات نانو و استفاده از آن کارکرد دارد.

وی افزود: دستگاه همگن‌ساز مافوق صوت یا هموژنایزر التراسونیک یک همزن خیلی قوی است که می‌تواند از ذرات نانو در آب و روغن مخلوط پایدار درست کند و باعث تسریع واکنش‌های شیمیایی شود.

به گفته مدیر این شرکت، هموژنایزر التراسونیک ۲۰۰ وات یک دستگاه در مقیاس کوچک و آزمایشگاهی است که برای کاربردهای با حجم کم، ۵ الی ۵۰ سانتی‌متر مکعب طراحی و تولید شده است. این دستگاه در فرکانس کاری ۲۰ کیلوهرتز تنظیم شده و قابلیت اعمال توان‌های خروجی متفاوت با شدت‌های مختلف را دارا است.

وی با بیان اینکه محصول ۴۰۰ وات نیز یک دستگاه در مقیاس کوچک و آزمایشگاهی است اما با آن می‌توان پروژه‌های عظیم و بزرگ و ایده‌های جدید و خلاقانه را به حقیقت و اجرا نزدیک کرد، گفت: این دستگاه هم در فرکانس کاری ۲۰ کیلوهرتز تنظیم شده و قابلیت اعمال توان‌های خروجی متفاوت با شدت‌های مختلف را دارد.

به گفته وی، یکی از روش‌هایی که امروزه مورد توجه پژوهشگران، اندیشمندان و صنعتگران قرار گرفته است، استفاده از قدرت و انرژی امواج مافوق صوت برای تولید مواد نانومتری، تهیه دوغاب‌های پایدار، مخلوط کردن مواد با یکدیگر، استخراج عصاره‌های گیاهی است.

مدیر شرکت خاطر نشان کرد: این محصول با توجه به نیازهای صنعتی مشتریان طراحی و ساخته شده است. همچنین این شرکت توانسته دستگاه‌هایی با توان‌های ۱۲۰۰ و ۲۰۰۰ وات تولید کند.

شهیدی افزود: هموژنایزر التراسونیک ۲۰۰۰ وات بر اساس فرکانس ۲۰ کیلوهرتز و به‌صورت راکتور و پیوسته طراحی و ساخته شده است. از جمله کاربردهای آن می‌توان به همگن‌سازی، استخراج گیاهان دارویی، تولید بیودیزل، گوگردزدایی از گازوئیل و دیگر موارد تخصصی دیگر اشاره کرد.

وی گفت: این محصول قیمت پایین‌تری نسبت به نمونه‌های خارجی دارد و کیفیت آن در حد رقابت است. دستگاه همگن‌ساز مافوق صوت به کشورهای چین، ازبکستان،آمریکای جنوبی و بولیوی صادر شده و توانسته در کنار صرفه‌جویی ارزی در حدود ۴۰هزار دلار نیز ارزآوری به همراه داشته باشید،

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه این محصول باعث تولید مقاله‌های زیادی شده است، افزود: تقریباً در تمام پروژه‌های نانو از این محصول استفاده می‌شود و خیلی از دانشجوها به‌واسطه این دستگاه توانسته‌اند پروژه‌های دکتر و فوق‌لیسانس خود را انجام دهند.

ادمین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0