جنگ کشورهای مختلف با کرونا به وسیله فناوری نانو

دسته بندی :بلاگ ۱۸ تیر ۱۳۹۹ ادمین 1267

 

 

جنگ کشورهای مختلف با کرونا به وسیله فناوری نانو

فناوری نانو در بخش پیشگیری، تشخیص و درمان ویروس کرونا به کمک جوامع بشری آمده است. تجهیزات محافظت شخصی مبتنی بر نانوالیاف مثل ماسک و همچنین ضدعفونی‌ کننده های ضدمیکروبی و ضدویروسی با کمک فناوری نانو ساخته شده‌اند تا از شیوع این ویروس جلوگیری کنند.

همچنین در تشخیص بیماری و درمان فناوری نانو به کمک پزشکان و محققان آمده است و برخی از آن‌ها از نانو مواد در آزمایش‌های بالینی خود استفاده می‌کنند.بسیاری از کشور‌ها برای نجات شهروندانشان از ویروس کویید 19 دست به دامان فناوری نانو شده‌اند که به نقل از خبرگزاری دانشجو مهم‌ترین و جدیدترین آن‌هادر ادامه ی مطلب ذکر می شود.

آمریکا

ماسک با شارژ الکتریکی مبتنی بر گرافین
دانشمندان یک شرکت آمریکایی ماسکی به نام  Guardian G-Volt دارای سیستم فیلتراسیون ساخته‌اند که فیلتر آن گرافنی است و مانع از تجمع هر نوع میکرواورگانیسمی در ماسک می‌شود. این ماسک از طریق یک رابط USB به یک باتری متصل است که بار الکتریکی ضعیفی به ماسک القا می‌شود تا هر نوع ذره درگیر با ماسک دفع شود.اسکنر و ضدعفونی کننده
مهندسان یک شرکت آمریکایی دست به ساخت یک اسکنر و ضدعفونی کننده به شکل گیت زده‌اند که ابتدا با توجه به درجه حرارت افرادی که از زیر آن رد می‌شوند، تشخیص می‌دهد که مبتلا به ویروس کرونا هستند یا خیر و سپس با کمک بخار ضد عفونی کننده نانو پلیمر کل بدن آن‌ها را ضدعفونی می‌کند.

انگلستان

دستگاه توالی ژنوم مبتنی بر نانو برای تجزیه و تحلیل ویروس کرونا
دانشگاه آکسفورد در انگلستان یک دستگاه توالی ژنوم برای تحلیل و شناسایی ویروس کرونا ابداع کرده که نانوپوره مینیون نام دارد و تنها دستگاه قابل حملی است که به صورت بلادرنگ توالی DNA و RNA را در نمونه‌های خون بیمارانی که تست کرونای آن‌ها مثبت است، تحلیل می‌کند.

اتحادیه اروپا

ضدعفونی کننده ابزار‌های پزشکی
دانشمندان اروپایی معتقدند که سالانه بیش از چهار میلیون نفر در اروپا به دلیل عفونت‌های باکتریایی سطح دستگاه‌های پزشکی و ایمپلنت‌ها و پروتز‌های مصنوعی تحت تاثیر قرار می‌گیرند و این ماجرا در شرایط کنونی شیوع کرونا بیش از پیش اتفاق می‌افتد. از همین رو نانوپلاکت‌های گرافیتی ابداع کرده‌اند که روی سطوح پلاستیکی تجهیزات پزشکی پاشیده می‌شوند و ۹۹/۹۹ درصد از باکتری‌ها و ویروس‌ها را از بین می‌برند.

چین

غیرفعال کننده ویروس کرونا
دانشمندان چینی نانومواد ویژه‌ای را ساخته‌اند که می‌تواند این ویروس کشنده را با کارآیی بالای ۵/۹۶ تا ۹/۹۹ درصد جذب و غیرفعال کند. این نانومواد ویژه نانوزیم نام دارد که اصطلاحی است که برای نانومواد با خواص مانند آنزیم تعریف شده و به دلیل ویژگی‌های قابل توجهی مانند پایداری بلند مدت، هزینه کم، امکان تولید انبوه و فعالیت‌های کاتالیزوری قابل تنظیم توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

برزیل و فرانسه

ساخت موادی برای مقابله با توفان سیتوکین
برای بسیاری از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که جان خود را در بخش مراقبت‌های ویژه می‌گذرانند، پاسخ سیستم ایمنی فراری معروف به توفان سیتوکین دشمن اصلی آن‌ها است. از این رو دانشمندان برزیلی و فرانسوی روی فرمولاسیون بسیار ریز یعنی نانوذره از آدنوزین متمرکز شدند که درواقع یک ترکیب ضدالتهابی قوی است و مانع ایجاد توفان سیتوکین در بیماران می‌شود.

نروژ

کیت‌های تشخیصی مبتنی بر نانوذرات اکسید آهن
دانشمندان نروژی با کمک نانوذرات اکسید آهن با روکش با روکش دی‌اکسید سیلیکون، کیت‌های تشخیصی‌ای ابداع کرده‌اند که وابستگی شدیدی به RNA، ماده ژنتیکی موجود در ویروس کووید ۱۹ دارد و با این کار توانستند در ظرف یک هفته از ۱۵ هزار نفر تست کرونا بگیرند.
ادمین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0