برای استفاده در نیروگاه ها؛ فیلترهای سلولزی ارزان‌تر و پربازده‌تر از نمونه‌های خارجی تولید شد

دسته بندی :بلاگ ۱۸ آبان ۱۴۰۰ ادمین 1149

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، سید امین فرزادفر، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان از قیمت پایین و بازده‌ بالاتر فیلترهای سلولزی این شرکت نسبت به نمونه‌های خارجی خبر داد و گفت: فیلترهای این شرکت در نیروگاه‌های متعددی در کشور مورد استفاده قرار گرفته است. از این فیلترها می‌توان برای فیلتراسیون روغن‌های با پایه نفتی یا سنتزی، مانند روغن‌های هیدرولیک، روغن‌های روانکار توربین، روغن‌های دنده و روغن‌های ترانسفورماتور استفاده کرد.

وی افزود: برخلاف فیلترهای رایج که در بهترین حالت تنها قابلیت حذف ذرات بزرگ‌تر از ۳ میکرون را دارند که این شرکت در طراحی و تولید فیلترهای بهپال حذف ذرات بزرگ‌تر از ۳ میکرون را هدف قرار داده و به‌دنبال افزایش طول عمر روغن و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری از طریق حذف آب، وارنیش و ذرات زیر یک میکرون است.

مدیر شرکت خاطر نشان کرد: در این میان فیلترهای سلولزی که در تولید آن‌ها از فناوری نانو بهره گرفته شده، به منظور حذف وارنیش و در نتیجه کاهش عدد اسیدی روغن و همچنین افزایش طول عمر روغن طراحی شده‌اند.

فرزادفر گفت: فیلترهای سلولزی که در این شرکت تولید می‌شوند، نسبت به نمونه‌های خارجی آپشن‌های بیشتری داشته و در عین حال قیمت پایین‌تری نیز دارند از این رو تقاضا برای خرید آن‌ها از سوی نیروگاه‌های کشور وجود دارد و تاکنون نیروگاه‌هایی نظیر نیروگاه فردوسی مشهد، نیروگاه شهیدرجایی قزوین، نیروگاه شریعتی مشهد و نیروگاه شازند اراک از این فیلترهای سلولزی استفاده کرده‌اند.

وی اضافه کرد: نانوالیاف مورد استفاده در این فیلترها با استفاده از یک روش شیمیایی در داخل شرکت تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این فیلترها به‌صورت ترکیبی از سلولزهای مختلف، میکروسلولز و نانوسلولز که سطح الیاف آن‌ها توسط فرایندهای شیمیایی به منظور بالاترین میزان دقت فیلتراسیون فعال شده، تولید می‌شوند، گفت: افزایش دقت فیلتراسیون از ۳ میکرون به ۴ میکرون و تغییر در خواص فیزیکی و شیمیایی الیاف سلولز به منظور بهبود جذب سطحی وارنیش از جمله خواص فیلتر حذف وارنیش روغن توربین تولیدشده در این شرکت بوده که به واسطه استفاده از فناوری نانو ایجاد شده است.

به گفته وی، قیمت بسیار پایین‌تر از نمونه مشابه دانمارکی، در دسترس بودن و تولید تمامی مواد اولیه موردنیاز توسط این شرکت از مزایای رقابتی محصول نسبت به نمونه‌های موجود در بازار است.

ادمین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0