با حضور مسئولان ملی و محلی نمایندگی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در اردبیل راه‌اندازی شد

دسته بندی :بلاگ ۲۱ آبان ۱۴۰۰ ادمین 1433

به گزارش خبرنگار مهر، در آئینی که عصر پنجشنبه در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل برگزار شد، هشتمین دفتر نمایندگی این صندوق در استان اردبیل در حالی راه‌اندازی شد که قرار است برای ۱۶ شرکت فعال ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور اظهار کرد: در سال گذشته ۹۳۱ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های نوآور و دانش‌بنیان پرداخت شد که امسال نیز این پرداختی‌ها با سرعت و قوت در حال انجام است.

رضا نقی‌پور اصل تصریح کرد: سرعت تغییرات و تحولات در فناوری‌های جدید همچنین سهم بالای ارزش افزوده فناوری در محصول یا خدمت نهایی و توجه به نوآوری به عنوان ابزار رقابتی بنگاه‌ها به صورت جدی در سرلوحه پیگیری‌های صندوق قرار گرفته است.

وی گفت: این مجموعه با نام اختصاری «صحا» وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت است که حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته را انجام می‌دهد و ما صنایع متنوع از هوا و فضا گرفته تا فناوری‌های زیستی، نانو، نوپدید و… را مورد حمایت جدی قرار می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور مزیت‌های بهره‌مندی از تسهیلات این صندوق را سرعت بالا در ارائه خدمات، ارائه تسهیلات به طرح‌های با ریسک بالا، نظارت فنی و دقیق، عدم نیاز به مسدود کردن نقدینگی، دوره تنفس و بازپرداخت بلند مدت، تسهیل در اخذ تضامین و… بیان کرد و افزود: اعطای تسهیلات مالی، صدور ضمانت‌نامه و ارائه خدمات کارشناسی در قالب این صندوق مورد توجه قرار گرفته است.

نقی‌پور اصل در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: میزان تسهیلات مالی اعطایی صندوق به متقاضیان در سال گذشته یک‌هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال بوده که این میزان حکایت از رشد ۷۰ درصدی نسبت به عملکرد سال گذشته صندوق در ارائه تسهیلات مالی و اعطایی است.

وی مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا را به ویژه برای بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای کسب و کار یادآور شد و اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا از تحقیق و توسعه، تجاری‌سازی و تولید انبوه حمایت‌های لازم را انجام داده و به نوعی حرکت مؤثر در این بخش انجام شود.

نقی‌پور اصل رشد ۳۰ درصدی ارزش ضمانت‌نامه‌های صادر شده را نسبت به سال‌های گذشته یادآور شد و بیان کرد: ما به بالاترین میزان ارزش ضمانت‌نامه‌های صادر شده از زمان شروع فعالیت صندوق تاکنون دست پیدا کردیم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: استان اردبیل از استعدادهای بالقوه متعددی برخوردار است که در بالفعل کردن آنها باید حرکت مؤثر و راهگشایی انجام شود.

نقی‌پور اصل تصریح کرد: در سال مانع‌زدایی تلاش ما بر این است تا خدمات ارائه شده به صورت راحت و با سهولت خاص انجام شده و به نوعی بار مالی را از دوش صاحبان طرح‌های خلاقانه برداشته و در خدمت آنها باشیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور گفت: این صندوق تلاش خواهد کرد تا به عنوان حامی و همراه فناوران خدمات متنوعی را انجام داده و در خدمت فعالان اقتصادی باشد.

ادمین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0