کفی کفش نانویی ایرانی به تولید رسید

دسته بندی :بلاگ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ادمین 827
کفی کفش نانویی ایرانی به تولید رسید

کفی کفش نانویی ایرانی به تولید رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، دکتر علیرضا مسیبی، مدیر بخش تحقیق و توسعه یک شرکت دانش بنیان گفت: یکی از مشکلات کفش این است که بعد از استفاده طولانی مدت، با عرق کردن و ایجاد بوی بد پا روبرو می‌شود.

وی گفت: این کفی‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند، به طوری که بعد از استفاده ممکن است بو بگیرند. در نتیجه نیاز به تعویض کفی یا شستشو آن است

وی گفت: ما با همکاری ستاد نانو موفق به دست‌یابی به فناوری شدیم که در آن از نانوذرات نقره استفاده می‌شود و با کمک این نانوذرات می‌توان مانع از رشد باکتری‌ها شد. این موضوع برای کفی‌های دیابتی اهمیت زیادی دارد چرا که اگر افراد دیابتی دچار زخم پا باشند وکفی استفاده کنند، تجمع باکتری در بخش زخم اجتناب ناپذیر است و موجب عفونت می‌شود که این موضوع خطرات و هزینه‌هایی برای افراد دیابتی دارد.

وی در مقایسه این محصول با نمونه خارجی گفت: مشابه این کفی‌هایی که ما در ایران تولید می‌کنیم، در فرانسه تولید می‌شود که قیمت آن در حدود ۴۶ یورو است در حالی که این محصول با قیمت ۱۴۰ هزار تومان در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد. البته ما در کفی‌ها از پارچه‌های نانو و خشبوکننده‌ها نیز استفاده می‌کنیم که نمونه فرانسوی این آپشن را ندارد.

مسیبی با بیان اینکه در این شرکت کفی‌های عمومی، طبی و اکسسوری‌های مربوط به کفش تولید می‌شود، گفت: از دیگر محصولات شرکت، کفی‌های پا پرانتزی و کفی‌های دیابتی است که به تولید می‌رسد.

وی افزود: این شرکت گواهینامه‌هایی از اروپا دریافت کرده و از ستاد نانو نیز برای چندین محصول موفق به دریافت گواهی‌نامه نانومقیاس شده‌است.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید 

ادمین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0