معاونت علمی اعلام کرد؛ محصولات نانوی ۴۵ شرکت دانش‌بنیان به بازارهای جهانی رسید

دسته بندی :بلاگ ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ادمین 1715

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، ایجاد بازار جهانی برای محصولات «ایران‌ساخت» یکی از مهم‌ترین و درآمدزاترین اهدافی است که برای شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق مطرح است. کاری که با اخذ استانداردهای بین‌المللی میسر است.

بازار جهانی مجموعه‌ای است از بازارهای کالا، سهام، ارزی و اوراق قرضه که ذیل هر یک از این بازارها، انواع معاملات و داد و ستدهای مالی انجام می شود. دسترسی به این بازار بین‌المللی که هر یک از کشورها سهمی هر چند کوچک در آن دارند، یکی از اهداف مهم و راهبردی برای بنگاه‌های اقتصادی و خدماتی است.

چند سالی است که جنس این بازار جهانی تغییر کرده و محصولات فناورانه و دانشی مشتریان بیشتری پیدا کرده است و فناوران تلاش زیادی برای دسترسی به این بازار و ارائه محصولات دانشی خود دارند. اما ورود به این بازار سودمند نیازمند حمایت و دریافت خدمات و مشاوره‌هایی است که ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از این نهادها برای ارائه این خدمات به شرکت‌های متقاضی توسعه بازار است.

در همین راستا برای ۴۵ شرکت این امکان فراهم شده تا بتوانند محصولات باکیفیت خود را به بازار جهانی برسانند. این کار تا پیش از شروع تحریم‌ها روند خوی داشت و هر سال با سیری صعودی میزان ورود به بازار محصولات نانوفناوری داخلی به بازار جهانی بیشتر می‌شد؛ اما در ۳ سال اخیر به دلیل تشدید تحریم ها و مشکلات اقتصادی، کمی این روند کند شد و در حال حاضر تنها ۶ درصد محصولات تولیدی به بازار جهانی عرضه می شود.

بر اساس آمارهای موجود، بیشترین سهم صادرات محصولات نانوفناوری ایران به حوزه ساخت‌وساز با ۴۸ درصد (بیش از ۱۰ میلیون دلار فروش) مربوط می شود.

ادمین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0