معاونت علمی اعلام کرد؛ ترکیه بزرگ‌ترین بازار صادراتی محصولات نانوفناوری ایرانی

دسته بندی :بلاگ ۸ شهریور ۱۴۰۱ ادمین 565
معاونت علمی اعلام کرد؛
                ترکیه بزرگ‌ترین بازار صادراتی محصولات نانوفناوری ایرانی

معاونت علمی اعلام کرد؛
ترکیه بزرگ‌ترین بازار صادراتی محصولات نانوفناوری ایرانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رشد ۱.۳ درصدی سهم بازار صادرات از کل بازار نانوفناوری کشور گواه تولید محصولات ایران‌ساخت باکیفیتی است که دیگر کشورها را راغب به خرید آنها کرده است.

بر اساس آمارهای موجود در حال حاضر محصولات و خدمات نانوفناوری در حوزه‌های مختلف ساخت و ساز، اپتوالکترونیک، دارو، بهداشت و سلامت، نساجی و دیگر عرصه‌های فناورانه به ۴۷ کشور متقاضی این محصولات صادر می‌شود و کشورهایی چون ترکیه، عراق، لبنان، افغانستان، گرجستان، سوریه، روسیه، پاکستان، تاجیکستان، هند، قزاقستان و غیره خواهان این محصولات و خدمات هستند.

بیشترین میزان صادرات نانو ایران به ترتیب به ترکیه با ارزش ۱۳ میلیون دلار، عراق با ارزش ۱۲.۲ میلیون دلار و لبنان با ارزش ۴.۳ میلیون دلار است. در رتبه بعدی، کشورهای افغانستان، گرجستان و سوریه قرار دارند.

بیشترین سهم صادرات محصولات نانو ایران مربوط به حوزه ساخت وساز است که ۵۳ درصد را به خود اختصاص داده است. محصولاتی که در مرز دانش و با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی تولید شده و ارزش‌افزوده قابل توجهی به دارایی های کشور اضافه کرده‌اند. تلاش این شرکت‌ها برای صادرات، خروج ارز کشور را هم کاهش داده‌اند. دو دستاورد مهم و ارزشمند که می تواند در کنار توسعه علمی کشور به جهش تولید و رونق اقتصادی کشور کمک کند.

ایران یکی از کشورهای صاحب نام و برند ملی در حوزه نانو فناوری در سطح جهانی است و فناوران کشورمان در این زمینه توانسته‌اند دستاوردهای مهمی برای ایران به ثبت برسانند. فناوری نانو بیش از یک دهه است که جزء حوزه‌های پیشتاز کشورمان در عرصه جهانی است. این صنعت با کمک توان بومی و دانشی موجود در کشور توانسته مسیر توسعه یافتگی خود را شتابان و تولیدات و خدمات خود را در جامعه ایرانی و جهانی اثرگذارتر کند.

ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با حمایت از زیست بوم فناوری و نوآوری این حوزه به یکی از بازیگران مهم و راهبردی این صنعت در کشور بدل شده است.

ادمین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0