مدیر یک شرکت فناور خبر داد؛ افزایش ۲۰ درصدی بهره‌وری در کشاورزی به واسطه نانوحباب‌ها

دسته بندی :بلاگ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ ادمین 399
مدیر یک شرکت فناور خبر داد؛
                افزایش ۲۰ درصدی بهره‌وری در کشاورزی به واسطه نانوحباب‌ها

مدیر یک شرکت فناور خبر داد؛
افزایش ۲۰ درصدی بهره‌وری در کشاورزی به واسطه نانوحباب‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد نانو، عارف دادگستر، مدیر عامل یک شرکت فناور با اشاره به ساخت دستگاه نانو حباب در این شرکت گفت: خروجی این دستگاه کاهش ۵۰ درصدی مصرف انرژی در تصفیه‌خانه‌ها و کاهش ۳۰ درصدی در سرمایه‌گذاری اولیه تصفیه‌خانه آب و فاضلاب را به دنبال داشته است.

دادگستر ادامه داد: وجه تمایز فناوری که ما توسعه دادیم، این است که بهره‌وری و کارایی را سیستم‌های مختلف افزایش می‌دهد. این فناوری می‌تواند بهره‌وری را در صنایع مختلفی نظیر کشاورزی، آب، نفت و گاز، شیلات و صنایع غذایی افزایش دهد که این کار با بهبود بهره‌وری اختلاط آب و مایعات انجام می‌شود.

وی افزود: دستگاهی که ما ساختیم، به سامانه‌های نانوحباب‌ساز شهرت دارد که در صنایع مختلف اثرات زیادی دارد. تعریف استاندارد ما برای نانو حباب این است که حباب‌ها زیر ۲۰۰ نانومتر باشند. این دستگاه می‌تواند به صورت کنترل‌شده حباب‌های نانومتری را تولید کند.

مدیر عامل این شرکت فناور با تاکید بر اینکه این شرکت جزو معدود شرکت‌هایی است که تسلط کامل روی ابعاد حباب‌های تولیدشده دارد، خاطر نشان کرد: ویژگی‌های نانوحباب‌ها می‌توانند تحت تاثیر اندازه آنها باشند، در نتیجه کنترل ابعاد اهمیت زیادی دارد. ما این امکان را داریم که نانو حباب را بر اساس نیاز هر صنعت تولید کنیم تا بتوان از نانو حباب در همان صنعت استفاده کرد.

وی یادآور شد: اختلاط گاز در مایع یکی از چالش‌های بزرگ صنعت است، اگر بتوان گاز را در یک مایع نگه داشت، می‌توان از ویژگی‌های جالب توجه آن مایع در صنعت استفاده کرد. زمانی که اندازه حباب‌ها به ۱۰۰ نانومتر برسد، این حباب‌ها از آب خارج نمی‌شوند و در نتیجه گاز در مایع می‌ماند و به شکل ایده‌آل گاز در مایع پخش می‌شود. این ویژگی مزیت‌های جالب توجهی ایجاد می‌کند.

دادگستر اضافه کرد: برای مثال در حوزه تصفیه آب و فاضلاب بخشی به‌نام هوادهی وجود دارد که کار آن تامین اکسیژن لازم برای میکرو ارگانیسم‌های تصفیه‌کننده آب است. تجهیزات فعلی که استفاده می‌شود، وارداتی است و مشکلاتی نظیر تامین قطعات و دریافت خدمات برای شرکت‌های آب و فاضلاب وجود دارد.

به گفته وی با حمایت‌های صورت گرفته از این فناوری این دستگاه در تصفیه‌خانه قیطریه نصب و راه‌اندازی شد و نتایج جالب توجهی به دست آمد. در حال حاضر از این سامانه در بخش تصفیه‌خانه‌های مختلف استفاده می‌شود.

این فعال فناور افزود: از دیگر مزیت‌های این فناوری می‌توان به کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری‌های اولیه تا ۳۰ درصد اشاره کرد. همچنین هزینه‌های بهره‌برداری را تا ۶۰ درصد کاهش دادیم و مصرف انرژی را تا ۵۰ درصد کاهش دادیم. از دیگر مزیت‌های این فناوری، امکان تولید در ظرفیت‌های بزرگ صنعتی است.

وی گفت: استفاده از دستگاه نانوحباب‌ساز می‌تواند تا ۲۰ درصد افزایش بهره‌وری را در تولید محصولات کشاورزی به دنبال داشته باشد.

ادمین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0