قطره آهن نانویی تولید شد

دسته بندی :بلاگ ۱۳ آبان ۱۴۰۰ ادمین 1075

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، سید محسن صادق‌زاده، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: فناوری لیپوزم به ما این امکان را می‌دهد تا ذرات آهن را درون یک لایه فسفولیپیدی قرار دهیم و با این کار یک ساختار معدنی، که جذب سختی و کُندی در بدن دارد، به یک ذره آلی تبدیل می‌شود که جذب بسیار سریع خواهد داشت و سازگاری بیشتری برای بدن انسان دارد.

صادق‌زاده گفت: معمولاً قطره‌های آهن دندان را سیاه می‌کند از این رو ما به دنبال محصولی بودیم که بتواند این مشکل را حل کند. در قالب پروژه‌های مطالعات دانشگاهی این مسئله مطرح شد و تحقیقات دامنه‌داری روی آن صورت گرفته و در نهایت موفق شدیم تا از لیپوزم برای کپسوله کردن آهن استفاده کنیم.

به گفته وی، این فناوری به گونه‌ای توسعه یافت که امکان تجاری‌سازی فراهم شده و در حال حاضر قرارداد برای تولید انبوه این محصول با یکی از شرکت‌های دارویی منعقد شده است و به زودی این محصول به تولید انبوه می‌رسد. البته تولید آزمایشی آن با موفقیت انجام شده و گواهی نانومقیاس این فناوری نیز دریافت شده است.

این دانش‌آموخته پسادکتری رشته شیمی‌دارویی دانشگاه تهران افزود: این محصول برای سه گروه سنی توسعه یافته است، به صورت قطره خوراکی برای کودکان زیر دو سال، به صورت شربت برای کودکان و نوجوانان و برای بزرگسالان نیز این محصول به صورت پودر عرضه می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت، استفاده از مکمل‌های آهن در برخی افراد موجب نفخ می‌شود که این قطره آهن نانویی چنین مشکلی را ایجاد نمی‌کند.

ادمین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0