ستاد نانو اعلام کرد؛ آمار صادرات محصولات دانش بنیان نانو در سال گذشته

دسته بندی :بلاگ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ادمین 351
ستاد نانو اعلام کرد؛
                آمار صادرات محصولات دانش بنیان نانو در سال گذشته

ستاد نانو اعلام کرد؛
آمار صادرات محصولات دانش بنیان نانو در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، «شیرآلات با پوشش PVD»، «تجهیزات اپتیکی»، «انواع فرش و گلیم آنتی‌باکتریال»، «آیینه و شیشه رفلکس» و «نانوداروی ضدسرطان» از جمله نانومحصولات پر طرفدار ایرانی در بخش صادرات بوده‌اند. صادرات این ۵ حوزه هر یک بالای یک میلیون دلار بوده است.

در حالی که ترکیه، عراق، لبنان و گرجستان مقاصد صادراتی «شیرآلات با پوشش PVD» بودند، «نانوداروی ضدسرطان» به سوریه و ترکیه صادر شدند. در میان وارد کننده «انواع فرش و گلیم آنتی‌باکتریال» ایرانی، نام کشورهایی نظیر اتریش، استرالیا، آلمان، انگلستان، مالزی، هلند، کانادا، ژاپن، سنگاپور، رومانی و روسیه به چشم می‌خورد.

تجهیزات لایه‌نشانی و دستگاه الکتروریسی ایرانی نیز از جمله محصولات پرتقاضا برای واردات از سوی کشورهایی نظیر کانادا، ایتالیا، انگلستان، کره‌جنوبی، آمریکا، هلند و چین بوده است که حجم صادرات تا یک میلیون دلار برای هر یک از این تجهیزات را در سال گذشته شاهد بودیم.

«ورق‌های پلیمری نانوکامپوزیتی»، «کاشی ساختمان» و «جوراب آنتی‌باکتریال» نیز تقاضای زیادی از سوی کشورهای همسایه و اتحادیه کشورهای مستقل (CIS) داشته و بین ۵۰۰ هزار دلار تا یک میلیون دلار از هر یک از این حوزه‌ها صادرات انجام شده است.

در بخش خودرو، «چراغ با پوشش نانو» و «نانوکاتالیست خودرو» محصولات صادراتی ایران بوده که ترکیه متقاضی استفاده از این فناوری در سال گذشته بوده است.

علاوه بر دارو ضدسرطان، محصولات دیگری نیز در حوزه بهداشت و سلامت صادر شده است. «نانوداروی تقویتی»، «انوع کرم ضدآفتاب»، «پد پانسمان» و «بندآورنده خون‌ریزی» نیز صادر شده است که علاوه برکشورهای همسایه، نام کشورهایی نظیر یونان، لهستان و ونزوئلا در لیست مقاصد صادراتی این محصولات به چشم می‌خورد.

لازم به ذکر است که ۷ درصد از کل حجم بازار نانو ایران به صادرات اختصاص دارد که ارزش دلاری حجم فروش محصولات نانو ساخت ایران در سال ۱۴۰۰ معادل ۵/ ۸۸۸ میلیون دلار بوده است.

ادمین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0