رئیس پردیس ارس دانشگاه تهران: فعالیت ۲۴۰ شرکت بزرگ در حوزه فناوری نانو

دسته بندی :بلاگ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ ادمین 362
رئیس پردیس ارس دانشگاه تهران:
                فعالیت ۲۴۰ شرکت بزرگ در حوزه فناوری نانو

رئیس پردیس ارس دانشگاه تهران:
فعالیت ۲۴۰ شرکت بزرگ در حوزه فناوری نانو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، دکتر زهرا امام جمعه در سومین کنفرانس بین‌المللی نانوتکنولوژی و علم نانو (۳rd International conference on Nanotechnology & Nanoscience) که در دانشکدگان علوم دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه ایران در زمینه نانوتکنولوژی پیشرفت زیادی کرده است، گفت: چین، آمریکا، هند، انگلیس و ایران ۵ کشور اول دنیا از نظر چاپ مقاله در زمینه نانوتکنولوژی هستند.

وی با انتقاد از اینکه برخی تصور می‌کنند که ایران صرفاً در حوزه نانوتکنولوژی مقاله تولید می‌کند، گفت: ایران در حوزه صنعت نیز فعال است و حدود ۲۴۰ شرکت بزرگ دارد که روی نانوتکنولوژی کار می‌کنند. حدود ۱۰۰ شرکت، شرکت داروسازی و اکثراً دانش‌بنیان هستند و بیش از ۵۰۰ محصول نانوتکنولوژی در حال حاضر در بازار ایران وجود دارد که محصولات نانوتکنولوژی این شرکت‌ها از صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی تا صنایع غذایی را دربرمی‌گیرد.

دکتر امام جمعه، ابتکار پردیس بین‌المللی ارس برای برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی را موجب افزایش تقاضای دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در این پردیس دانست و گفت: در یکسال اخیر تعداد افرادی که از کشور عراق داوطلب تحصیل در پردیس بین‌المللی ارس هستند افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: حدود ۳۳۰ دانشمند ایرانی و۱۷۰ دانشمند عراقی، سوری، ترک و افغانی در سومین کنفرانس بین‌المللی نانوتکنولوژی و علم نانو (۳rd International conference on Nanotechnology & Nanoscience) شرکت کردند. در بخش علمی کنفرانس ۱۰ مقاله به صورت حضوری توسط نویسندگان در زمینه نانوتکنولوژی ارائه شد که با پرسش مخاطبان همراه بود.

رئیس پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه در پایان اعلام کرد که کنفرانس سال آینده به صورت حضوری یک روز در تهران و یک روز در جلفا برگزار خواهد شد.

ادمین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0