در یک شرکت دانش بنیان محقق شد؛ تولید نسل سوم مکمل‌های معدنی دام و طیور

دسته بندی :بلاگ ۲۲ دی ۱۴۰۰ ادمین 1619
در یک شرکت دانش بنیان محقق شد؛
                تولید نسل سوم مکمل‌های معدنی دام و طیور

در یک شرکت دانش بنیان محقق شد؛
تولید نسل سوم مکمل‌های معدنی دام و طیور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، فاطمه سقطچی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان تولید کننده نسل سوم مکمل دام و طیور گفت: این مکمل به خوراک دام و طیور و حتی آبزیان و حیوانات خانگی اضافه می‌شود تا ارزش غذایی این خوراک‌ها بهبود یابد. ما در حال حاضر تولید نیمه‌صنعتی محصول را با ظرفیت یک تُن در ماه انجام می‌دهیم و به زودی وارد مرحله تولید انبوه خواهیم شد.

سقطچی افزود: نسل اول مکمل‌ها به صورت ساختارهایی نظیر سولفات بود که مستقیم از معدن استخراج می‌شد و ترکیبات مورد نیاز بدن دام را تامین می‌کرد.

وی در خصوص مکمل های قدیمی گفت: این مکمل‌ها با بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، ارتقاء سلامت دام را به دنبال داشت اما به‌دلیل عدم خالص‌سازی و وجود عناصر سنگین مشکل جذب و دسترسی زیستی داشت.

به گفته وی، از این‌رو نسل دوم مکمل‌ها توسعه یافت که ترکیبات کیلاته‌کننده داشتند؛ این مکمل ها جذب و دسترسی‌زیستی بالاتری نسبت به نسل اول داشتند اما به حرارت و رطوبت حساس بودند و از آنجایی که در تولید غذای طیور و دام گاهی حرارت دادن اجتناب‌ناپذیر است، ساختار این مکمل‌های نسل دوم دستخوش تغییر شد و گاهی هم تبدیل به مواد سمی برای دام و طیور می‌شد.

مدیر شرکت خاطر نشان کرد: به‌همین دلیل نسل سوم مکمل‌ها را در این شرکت طراحی و تولید کردیم که علاوه بر مزیت‌های نسل اول و دوم مکمل ها نسبت به رطوبت و دما حساس نیست.

این دانش‌آموخته دکتری مهندسی شیمی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان گفت: در این شرکت مکمل نسل سوم یک شرکت هلندی-آمریکایی را با کسب دانش فنی توسعه دادیم و توانستیم برای اولین بار این نسل از مکمل‌ها را در ایران به تولید برسانیم.

وی افزود: نمونه‌های که ما تولید کردیم از نظر فیزیکی، خلوص، پایداری و عملکرد در دانشگاه تهران روی جوجه‌های گوشتی مورد بررسی قرار گرفت و نتایج جالب توجهی به دست آمد.

ادمین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0