در یک شرکت دانش بنیان؛ مته های حفاری نانویی با عملکرد بالا تولید شد

دسته بندی :بلاگ ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ادمین 515
در یک شرکت دانش بنیان؛
                مته های حفاری نانویی با عملکرد بالا تولید شد

در یک شرکت دانش بنیان؛
مته های حفاری نانویی با عملکرد بالا تولید شد

محمدرضا نعمت اللهی مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولیدکننده مته های حفاری نانویی به خبرنگار مهر گفت: ما موفق شدیم با استفاده از تکنولوژی نانو، مته های حفاری با عملکرد بالا را به تولید برسانیم.

وی با بیان اینکه این مته ها که از فناوری نانو در ساخت آن استفاده شده نمونه داخلی و خارجی ندارند، گفت: از این مته ها می توان در صنایع حفاری، معدن، نفت و گاز تونل سازی، مترو، صنعت اب و حفاری برای استحصال آب استفاده کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون از مته های حفاری وارداتی در کشور استفاده می شده، گفت: معمولا این مته ها تکنولوژی ساخت پیچیده ای دارند و تاکنون هم از فناوری نانو در ساخت آن استفاده نشده بود که توانستیم  از این فناوری بهره ببریم و از خروج میلیون ها ارز از کشور جلوگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان با بیان اینکه در این شرکت دانش بنیان می توانیم ۷۰درصد نیاز کشور را برطرف سازیم، گفت: فناوری نانو در قسمت بیت‌های نانو هاردمتال این مته ها بکار گرفته شده و دانش فنی ساخت آن توسط محققان و اعضای هیات علمی دانشگاهها بدست امده است.

به گفته وی، در واقع فناوری نانو به مته های حفاری چرخشی سه مخروطه با بیت‌های نانو هاردمتال، استحکامی بخشیده که می توان بیشتر از یک مته معمولی از آن بهره برد.

عبداللهی خاطر نشان کرد: تاکنون شرکت ملی مس از این محصول استقبال کرده و امیدواریم که صنایع دیگر به تولید داخل اعتماد کرده و از محصول استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت با تاکید بر اینکه برای حفاری هر ۵۰۰ متر یک مته لازم است که با کاربرد فناوری نانو این میزان کمتر می شود و تعداد حفاری با یک مته بالاتر می رود، گفت: عملکرد حفاری با این مته های نانویی به میزان ۲۵ درصد افزایش می یابد و این صرفه جویی در مته ها نیز از سوی دیگر ارزاوری برای کشور دارد.

ادمین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0