توسط محققان کشور محقق شد؛ تولید ژل زیست سازگار برای جلوگیری از خونریزی و ترمیم زخم

دسته بندی :بلاگ ۱۷ مهر ۱۴۰۱ ادمین 316
توسط محققان کشور محقق شد؛
                تولید ژل زیست سازگار برای جلوگیری از خونریزی و ترمیم زخم

توسط محققان کشور محقق شد؛
تولید ژل زیست سازگار برای جلوگیری از خونریزی و ترمیم زخم

منصوره  سید کریمی مجری طرح بنداورنده خون در جراحی های داخلی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در این طرح بندآورنده نانوپپتیدی زیست سازگاری تولید شده است که علاوه بر سرعت بالای توقف خونریزی، بصورت داربستی برای رشد و تکثیر سلول‌ها عمل کرده و موجب ترمیم بافت نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه این محصول همچنین نقش ضدچسبندگی در جراحی های مختلف را دارد، بیان کرد: دوسال گذشته موفق به تولید این پپتید ها شدیم اما توانستیم با توسعه آن طی این مدت، امکان استفاده در جراحی های مختلف را فراهم سازیم.

به گفته کریمی، اگر بعد از عمل جراحی، اندام‌ها و بافت‌ها به یکدیگر بچسبند، عملکرد طبیعی مختل شده و منجر به جراحی مجدد برای جداسازی بافت‌ها خواهد شد از این رو استفاده از یک موادی که بتواند مانع خونریزی و چسبندگی بافت ها شود ضروری به نظر می رسید.

وی با بیان اینکه کشورهای اروپایی و امریکایی از این مواد استفاده می کنند، گفت: ما  توانستیم این پپتید ایرانی را با فناوری نانو و سنتز به تولید برسانیم.

کریمی با بیان اینکه در این ماده حلالیت و پایداری پپتید به  حد مطلوب رسیده است، گفت: این بنداورنده علاوه بر ترمیم زخم  ها برای خونریزیهای داخلی، جراحی های کبدی، مجاری گوارشی و صفراوی که نمی توان از انواع بنداورنده های پودری و چسبنده استفاده کرد، بهره برد.

وی با بیان اینکه این مایع پپتیدی  به محض استفاده، جریان پیدا می کند و در تماس با خون ژلی تشکیل می شود که مانع از خونریزی خواهد شد، گفت: این مایع نانویی برخلاف بنداورنده های دیگر از عود مجدد خونریزی جلوگیری می کند.

مجری طرح با اشاره به دیگر مزیت استفاده از این بنداورنده خونریزی نانویی گفت: بیماری التهاب روده یکی از بیماریهای مزمن است که درمانپذیر نیست و در امریکا و اروپا از چنین برنداورنده هایی استفاده می کنند از انجایی که نمونه های خارجی در کشور ما وجود ندارد این مایع می تواند برای درمان این بیماری مورد استفاده قرار بگیرد. 

وی با بیان اینکه این پپتید بدست آمده دارای خصلت خودارایی است، گفت: این ژل زیست سازگار قابلیت ترمیم بافت هم دارد و در جراحی گوش، حلق و بینی، مجاری سینوسی، غدد درون ریز گردن، جراحی زنان زایمان، زیبایی و جلوگیری از هماتوم در زیر پوست در جراحی زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد.

این محقق با تاکید بر اینکه قیمت این نمونه ایرانی نسبت به نمونه خارجی کم قیمت تر است، گفت: این مایع می تواند با پانسمان ترکیب شود و مورد استفاده قرار بگیرد.

کریمی درخصوص بازار این بنداورده خونریزی نانویی گفت: کشورهای همسایه و کشورهای درگیر جنگ عراق، افغانستان و … می توانند مخاطبان این محصول نانویی باشند.

ادمین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0