توسط محققان کشور؛ تولید دستگاه تشخیص قندخون با عرق بدن

دسته بندی :بلاگ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ادمین 553
توسط محققان کشور؛
                تولید دستگاه تشخیص قندخون با عرق بدن

توسط محققان کشور؛
تولید دستگاه تشخیص قندخون با عرق بدن

دکتر فرهاد لرکی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره محصول تولید شده پایش فشار خون بدون نیاز به خونگیری گفت: موفق شدیم دستگاهی برای تشخیص قند خون بصورت پیوسته بدون نیاز به نمونه گیری خون بسازیم.

وی با بیان اینکه در این دستگاه سنسوری برای انالیز (آنالیت) عرق در نظر گرفتیم، افزود: مکانیسم تشخیصی این دستگاه برپایه فعال سازی بستر سنسور و تشخیص سیگنال است که میزان قند خون را مشخص می کند.

به گفته لرکی، با توجه به اینکه دستگاه های تست قند خون به روش‌ تهاجمی است و برای دیابتی های نوع دو و کودکان که در طول شبانه روز نیاز به تست دارند دشوار است این دستگاه را طراحی کردیم.

وی با بیان اینکه این دستگاه با استفاده از عرق بدن قندخون را مشخص می کند، عنوان کرد: تفاوت این دستگاه غیر تهاجمی بودن آن با نمونه های موجود است ضمن اینکه می‌تواند به صورت مستمر در طول روزهای متوالی قند خون افرادی که در خواب دچار نوسان می‌شود را هشدار دهد.

مدیر تیم استارت اپی خاطر نشان کرد: بازار هدف این دستگاه بیماران دیابتی نوع ١ و ٢، افرادی که زمینه ابتلا به دیابت را دارند، پزشکان و بیمارستانها هستند.

وی درباره ویژگی های این محصول گفت: وزن پایین دستگاه، انعطاف پذیری و قابلیت جابجایی آسان، امکان دسترسی به اطلاعات سلامت فردی در طول فعالیت های روزانه، قابلیت دسترسی به آنالیز و توصیه های پزشک به صورت آنلاین، ویژگی های دستگاه ساخته شده به شمار می رود.

وی با بیان اینکه دسترسی آنی پزشک و کادر درمان به اطلاعات بیمار در حین بستری و بعد از ترخیص از بیمارستان، یکی دیگر از ویژگی های محصول محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: دستگاهی که تولید کردیم نمونه ایرانی ندارد و در کشورهای اروپایی هنوز به صورت عمده در بازارشان به فروش نمی رسد.

مدیر شرکت دانش بنیان گفت: البته که نمونه خارجی، به صورت کامل غیر تهاجمی نیست و از طریق مایع زیرپوست قندخون را تعیین می کند؛ اما دستگاهی که طراحی کردیم کاملا غیرتهاجمی است.

وی با بیان اینکه در ابتدای امر امکان تولید دوهزار دستگاه را داریم، گفت: به مرور می‌توانیم ۱۰_۱۵ هزار دستگاه را تولید و کشور را از این دستگاه بی نیاز کنیم.

لرکی اضافه کرد: این دستگاه برای قشر نوزادان و افراد مسن مبتلا به دیابت از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تاکید داشت: دستگاه تست قند خون بدون نیاز به خون گیری از دقت بالایی برخوردار است و مزایایی خوبی نسبت به نمونه های موجود دربازار دارد زیرا علاوه بر غیر تهاجمی بودن، میزان افت و افزایش قند خون را هشدار می دهد.

وی گفت: این سیستم را طوری طراحی کردیم که یک سنسور روی بدن نصب می شود و دیگری دستگاه خوانش گر است که میزان قند خون را هشدار می دهد.

ادمین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0