برای بررسی صادرات دانش بنیان ها؛ نشست دیپلماسی نوآوری برگزار شد

دسته بندی :بلاگ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ ادمین 838
برای بررسی صادرات دانش بنیان ها؛
                نشست دیپلماسی نوآوری برگزار شد

برای بررسی صادرات دانش بنیان ها؛
نشست دیپلماسی نوآوری برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، نشست دیپلماسی نوآوری با رویکرد اقتصادی، توسط معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه، طی سه روز با حضور بیش از چهل نفر از سفرا و سرکنسول‌های جمهوری اسلامی ایران در سه قارۀ آمریکا، آسیا و آفریقا برگزار شد. در این نشست قابلیت‌های کشور در عرصه محصولات و خدمات دانش بنیان و سازوکارهای توسعه صادرات این عرصه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست که هر روز آن به یک کشور اختصاص داشت، قابلیت‌های کشورمان در عرصه محصولات و خدمات دانش بنیان و سازوکارهای توسعه صادرات این عرصه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دکتر مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در این مراسم گفت: تلاش برای صادرات محصولات دانش بنیان ایرانی، نباید به عنوان یک کار جانبی در نمایندگی‌ها تلقی شود، بلکه این کار از وظایف اصلی نمایندگی‌هاست و ما باید بتوانیم تصویری که از ایران به عنوان یک کشور صادرکننده نفت و مواد خام، در ذهن خارجی‌های شکل گرفته را تغییر بدهیم، به طوری که در آینده ایران را به عنوان یکی از صادرکنندگان محصولات پیشرفته و مبتنی بر دانش و فناوری بشناسند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به «باشگاه صادرات دانش بنیان» گفت: اطلاعات شرکتها در سایت معاونت دیپلماسی اقتصادی بارگزاری شده است تا فرصت‌های صدراتی برای شرکت‌های دانش بنیان فراهم شود.

دکتر سعید سرکار، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، در این مراسم از توانمندی‌های ایران در عرصه محصولات و خدمات دانش بنیان سخن گفت.

سرکار گفت: از آنجا که همه شرکت‌های دانش بنیان ایرانی، ظرفیت‌های لازم برای ورود به عرصه صادرات را ندارند، بسیار اهمیت دارد که با رویکردی علمی و مبتنی بر شاخص‌های درست و قابل اندازه‌گیری، سطح آمادگی صادرات شرکت‌ها اندازه‌گیری شود و با شناخت دقیق نقاط قوت و ضعف آنها، شرکت‌های برتر در هر حوزه صنعتی انتخاب و برای توسعۀ صادرات دانش بنیان، بر این شرکت‌ها تمرکز شود.

وی گفت: طی دو سال گذشته با حمایت معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، طرحی با عنوان «باشگاه صادرات دانش بنیان» شروع به فعالیت کرده است و فرآیند ارزیابی و رتبه‌بندی شرکت‌های دانش بنیان از منظر میزان آمادگی برای صادرات انجام شده است.

دبیر ستاد نانو ادامه داد: طبق ارزیابی‌های این باشگاه، از میان بیش از ۷۰۰۰ شرکت دانش بنیان، تعداد ۷۵۷ شرکت در چند سطح رتبه‌بندی شده‌اند. طبق ارزیابی‌های باشگاه تا مردادماه امسال، ۶ شرکت در سطح پنج ستاره، ۵۲ شرکت در سطح چهارستاره، ۲۵۴ شرکت در سطح سه ستاره، ۱۹۱ شرکت در سطح دوستاره و ۲۵۴ شرکت تحت عنوان شرکت‌های مستعد شناخته شده‌اند. کار ارزیابی این شرکت‌های با بررسی و امتیازدهی در مؤلفه‌های متعددی در سه محور فنی، شرکتی و سوابق فروش و صادرات انجام شده است.

ادمین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0