با فناوری نانو؛ استخرهای پرورش ماهی از پوشش فوق آبگریز بهره‌مند می‌شوند

دسته بندی :بلاگ ۱۳ تیر ۱۴۰۱ ادمین 809
با فناوری نانو؛
                استخرهای پرورش ماهی از پوشش فوق آبگریز بهره‌مند می‌شوند

با فناوری نانو؛
استخرهای پرورش ماهی از پوشش فوق آبگریز بهره‌مند می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، سیدامیرحسین سیدمهدی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: برای تست‌های میدان و بررسی عملکرد پوشش فوق آبگریز پلی یورتان، این پوشش‌ها در ایلام روی دیواره استخر پرورش ماهی مورد بررسی قرار گرفت که نتایج رضایت‌بخش بود. در ادامه تست‌های میدانی، این نانوپوشش در کرج نیز روی یک استخر، با هماهنگی سازمان شیلات در حال انجام است.

سید مهدی افزود: استفاده از این نانوپوشش موجب کاهش چسبندگی فضولات در کف استخرهای پرورش ماهی می‌شود. در حال حاضر باید به صورت روزانه این فضولات با صرف هزینه و انرژی زیاد جمع‌آوری شوند، اما بررسی‌ها نشان داده است که استفاده از این نانوپوشش می‌تواند چسبندگی فضولات را در استخرها به حداقل رسانده و نیاز به تمیزکاری را به سه ماه‌ یک بار، برساند که صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌ها می‌شود.

مدیرعامل شرکت خاطر نشان کرد: یکی از بازارهای هدف ما برای تجاری‌سازی این نانوپوشش، استفاده از آن در پایه پست‌های برق است، این پست‌ها در شهرهای جنوبی به دلیل رطوبت بالا، به سرعت دچار آسیب می‌شوند که استفاده از این پوشش‌ها می‌تواند دوام این پست‌ها را افزایش دهد. برای این منظور تاییدیه‌های لازم را از پژوهشگاه نیرو گرفته‌ایم و امیدواریم که بتوانیم وارد وندور لیست وزارت نیرو نیز شویم.

این فارغ‌التحصیل رشته مهندسی شیمی گرایش پلیمر دانشگاه وسترن انتاریو کانادا ادامه داد:چسندگی جلبک و فضولات ماهی به دیواره و کف استخرها یک مشکل جدی در صنعت شیلات و کشاورزی است. در حال حاضر استخرهای پرورش ماهی باید در فواصل زمانی کوتاه برای جلوگیری از تجمع فضولات و جلبک‌ها، اقدام به شستشوی استخرها کنند، که یک کار زمان‌بر و پرهزینه است. این نانوپوشش یک رهیافت ارزان و کارا برای پاسخ به این نیاز در صنعت شیلات است

ادمین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0