ایده‌های نوآورانه نانو به محصول تبدیل می شوند

دسته بندی :بلاگ ۶ مرداد ۱۴۰۱ ادمین 438
ایده‌های نوآورانه نانو به محصول تبدیل می شوند

ایده‌های نوآورانه نانو به محصول تبدیل می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تبدیل شدن یک ایده نوآورانه گاهی به کسب و کاری موفق نیازمند دریافت حمایت‌های زیرساختی از جمله تجهیزات لازم برای آزمایشات، نمونه سازی و ابزارهای لازم برای و نهاهای مرتبط با آن ایده است.

بر همین اساس و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز صنعتی سازی نانوفناوری «آی‌کن» در قالب یک شتابدهنده دانش‌بنیان افزایش مقیاس، با هدف رفع نیازها و مشکلات صنعت به کمک نانو فناوری شکل گرفت و به تازگی توانست مجوز دانش‌بنیان را دریافت کند و خدمات خود به فعالان حوزه نانو را توسعه دهد.

این مرکز، صاحبان ایده‌های نوآورانه در حوزه نانوفناوری را برای شکل دادن یک محصول آزمایشگاهی و تبدیل آن به محصول یا کاربردی جدید در حوزه فناوری نانو همراهی می‌کند. این مرکز بر آن است تا با حمایت از پژوهشگران، دانشجویان، شرکت های دانش بیان و حتی صنعتگران به عنوان پلی میان دانشگاه و صنعت عمل کرده تا بتواند ایده ها و محصولات نوآورانه را به بازار نزدیک کند.

شرکت‌ها و مراکز تخصصی در شرکت‌های بزرگ و صنعتی برای تحقیق و توسعه محصولات و رسوخ فناوری به صنایع، نیازمند صرف بودجه قابل توجهی هستند که ICAN با ارائه خدمات لازم برای توسعه محصولات نانویی مرتبط با صنایع این راه را کوتاه و هموار کرده است.

تلاش برای کاهش نیازهای صنایع، هزینه و ریسک اولیه حل چالش صنعتی در کنار ارائه استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی، نیمه صنعتی و صنعتی در مرکز برای متقاضیان صنعتی و دانشگاهی، برای رسوخ نانوفناوری در صنایع، از خدمات ICAN به شمار می‌رود.

این مرکز با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علاوه بر ارائه تجهیزات لازم آزمایشگاهی و صنعتی به پژوهشگران و دانشگاهیان، خدمات مشاوره فنی را به صنعتگران و فعالان این حوزه ارائه می‌دهد.

با توجه به این که یکی از نیازهای تبدیل محصول نمونه اولیه به نمونه صنعتی، در کنار مشاوره‌ها و خدمات راهبری لازم، وجود زیرساخت و تجهیزات پیشرفته است و جزو قدرتمندترین نیروهای محرکه به شمار می رود، این مرکز با فراهم آوردن زیرساخت-های صنعتی در حوزه های فناوری مختلف در مسیر توسعه فناوری کنار فناوران و صنعتگران خواهد بود و دستیابی به هدف را امکان پذیر می‌کند.

در مرکز آی کن زیرساخت های صنعتی و آزمایشگاهی در حوزه‌هایی چون نانو الیاف، پلاسمای سرد، نانو مواد، نانو پوشش، نانو کویتاسیون و التراسونیک هموژنایزر و نیز زیرساخت های اولیه و آزمایشگاه عمومی شامل پرینتر سه بعدی، فریز درایر، اتاق تمیز و سایر تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی نانوفناوری ارائه می‌شود.

علاوه بر فعالیت های یاد شده، بدنه اجرایی ICAN، با برنامه¬های آموزشی و توانمندسازی تئوری و عملی، مشاوره و …، نیز در کنار فناوران و فعالان حوزه فناوری نانو خواهد بود.

شتابدهنده دانش‌بنیانICAN این حمایت ها را در قالب استقرار در فضای کاری اشتراکی، مشاوره‌های فنی و کسب و کاری، تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی و همچنین حمایت‌های مالی و اعتباری ارائه می دهد.

ادمین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0